Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe 'dustspots' verwijderen in PS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe 'dustspots' verwijderen in PS?

Ik zit met een probleempje , ik stuur regelmatig foto's door naar airliners.net , een site waar allerlei luchtvaartfoto's opstaan , en soms worden ze afgekeurd omdat er zogenaamde 'dustspots' opzitten , hoe kan ik deze het best verwijderen in Photoshop CS2? Je ziet ze soms niet op je scherm , maar de screening bij airliners.net is zo streng dat zij dat blijkbaar direct opmerken...

Stofdeeltjes krijg je bijna nooit allemaal weg van je sensor , en als je dan foto's neemt van een vliegtuig in de lucht vallen die 'dustspots' natuurlijk enorm op op een blauwe luctht

Bedankt bij voorbaat voor jullie hulp
    Groetjes, Fabrice
    www.fabke.be

Re: Hoe 'dustspots' verwijderen in PS?

Met de Healing brush zijn ze zo weg. Niet vergeten dit als eerste stap te doen voordat je layers gaat kopiëren enzo.

Comment

Persoonlijk vind ik het repair-tool over 't algemeen een mooier resultaat geven dan de healing-brush. Gewoon even selecteren met dat repairtool (mag ruw errond zijn), die selectie verslepen naar een egaal stukje vlakbij gelegen en erop laten droppen (soort drag 'n drop dus).
      Misschien vind ik de resultaten ook maar gewoon beter doordat ik dat tool veel meer gebruik dan de healing brush...

Succes.

Comment

Bedankt voor de tips , werken perfect , soms zijn die dustspots bijna niet op te merken maar wanneer je dan 'equalize' gebruikt zie je ze meteen
        Groetjes, Fabrice
        www.fabke.be

Comment

STAMP/STEMPEL kan ook...
          Selecteer de tool, druk op ALT en klik op een plaats waarvan je de pixels wil overnemen en stempel dan op de plaats waar je de "copy" wil invoegen.

Denk wel dat beide relatief zijn..
          Als je met de stamp als copy naar boven schildert dan zet je ook de data neer die zoveel boven je aangeduide (alt) punt zit.

Zou zou je bvb een wolk kunnen kopieren over een grotere vlek

Tis een hele uitleg maar als je het probeert en via F1 (hulp) zul je wel zien dat ook dit een alternatief kan zijn.

Veel suk6
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

Comment

Working...
          X