Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurverschil

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleurverschil

Bij het omzetten van mijn psd files naar jpeg (via "save for the web") in ps heb ik een heel duidelijk kleurverschil. Is er nog een andere mogelijkheid? Wanneer ik ze omzet als "save as jpeg" is het resultaat goed maar heb ik dan weer geen controle ivm de grote van het bestand (max 900/600 pix - 200kb)
    Heeft er iemand een tip? Ik wil mijn foto's van de shootingday te Ronse op de site plaatsen.

psd:

jpeg:

Last edited by bouvelo; 19 september 2005, 15:50.

Re: Kleurverschil

Foto's converteren naar de juiste colorspace (sRGB) alvorens 'Save for Web' te gebruiken lijkt me hier het geval. Misschien even meer toelichten met welke camera je werkt, evenals gebruikte colorspace ?
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Toestel = D70 en in ps :

Comment

Welke colorspace gebruik je op de D70 ?
        Ik had een gelijkaardig probleem met Adobe RGB, tot mijn tevredenheid (zelf) opgelost vorige maand met deze instellingen :

Nikon D70 : Adobe RGB
        Working Colorspace : Adobe RGB
        Monitor Colorspace : sRGB (instellen in XP, Beeldscherminstellingen)
        Bekijken (Proof Colors) met 'Monitor'
        Converteren naar sRBG alvorens Save for Web toe te passen
        Last edited by mexicano; 20 september 2005, 08:25.
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Op stand 2 Adobe rgb

Comment

Zelfde probleem dus, zie boven...
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Re: Probleem gevonden maar niet opgelost

Na wat gezocht te hebben ben ik tot de volgende vaststelling gekomen:

Wanneer ik een gedeelte van de foto selecteer /kopieer en in een nieuw bestand plak zijn de kleuren dan al anders!!!

Wanneer ik het gedeelte van de foto plak in het zelfde bestand is er geen verschil!!
              Last edited by bouvelo; 19 september 2005, 15:57.

Comment

Ik zie niet echt een kleurverschil in jouw geposte foto's (wel een beetje moeilijk te beoordelen wegens 2 serieus verschillende formaten)
                Ik denk dan ook dat het probleem 'plaatselijk' is. Zoek eens in de richting van je monitorprofiel (instellingen XP ) - zoals bij mij het geval was
                Vink ook eens 'Ask when pasting aan'. Misschien kom je hierdoor meer te weten
                In elk geval niet opgeven, lukken doet het vroeg of laat
                Last edited by mexicano; 19 september 2005, 16:49.
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Volgens mij zijn je instellingen niet echt optimaal, als je zonder kleurmanagement wil werken stel dit dan zo in ipv 'custom'.

Als je 'custom' kiest gaat PS er volgens mij van uit dat je colormanaged wil werken, en dan kan je best als werkruimte dezelfde kleurruimte instellen waarmee je foto's getagged worden in je camera, niet je monitor profiel dus zoals bij jou het geval is.
                  Ik vermoed dat volgens jouw instellingen nu PS je monitor-profiel gaat taggen aan je afbeeldingen.
                  Waarschijnlijk volgt hieruit het kleurverschil na conversie tot sRGB voor de webafbeeldingen.

Probeer eens een proof-setup - monitor rgb, hierbij schakelt PS de monitor-compensatie uit (dus eigenlijk je monitor profiel), dan zouden je foto's er exact hetzelfde moeten uitzien als na 'save for web'

Succes

Comment

zet gewoon color managment off!
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

color management KAN je NIET uitschakelen in photoshop cs /cs2 !
                      geertr _ tryouts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertr
                        idd. Erg hé! Raar dat photoshop soms gewoon functies verliest!

Heb vandaag nog mijn introductie les photoshop gegeven in 7.0. En daar kan het dus nog wel.
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertr
                          Ik gebruik CS, en bij mijn color settings staat nog steeds de optie 'color management off' tussen hoor.

Volgens mij kan dit dus wel.

Mvg,

Comment

Tippeke:
                            Bewerk de foto in CS(2) in de colorspace sRGB of Adobe98 (naargelang de default colorspace waarin je shoot)
                            SAVE het bewerkte beeld in PSD.

Dan....
                            1) Resize naar BD-normen.
                            2) Image / Mode / Convert to profile.
                            --> Kies hier het ICM profiel van uw monitor.
                            3) Probeer nu eens een save to web
                            4) Doe GEEEN save bij het closen, anders overschrijf je het bewerkte door het ge-resizde en het "monitor"-profiel, maar "save as" , vb. BD-sized-web1234.psd.

NB: als je geen ICM profiel van je monitor hebt, probeer dan vb. eens naar een gamma 2.2 of virtual monitor profile.
                            Last edited by Paul C; 19 september 2005, 19:50.
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                            X