Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kader?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kader?

ben al geruime tijd op zoek in ps hoe ik een kadertje rond een foto of meerder kan zetten iemand??
    als je niets leert van het verleden,zal je in de toekomst veel lessen krijgen.

Re: kader?

zoekfunctie al benut?

zoek op border(s), bordermaker, stroke, kader, ...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Een mogelijkheid om een simple kader te maken.

Via menu Afbeelding, optie canvasgrootte aanklikken.

Hier kun je (onderaan) instellen welke kleur je wilt gebruiken. Vervolgens in de vakjes waar de afmetingen van de foto staat deze waarden verhogen met een waarde die je wilt dat je kader gaat worden. Bijvoorbeeld van 25 cm maak je 26 cm, dus je kader 1 cm breder in de kleur die je hebt gekozen.

Verhoog zowel de waarde in de breedte als in de hoogte.

Een andere moeilijkere, maar met veel meer mogelijkheden, manier is via het menu Laag de optie laag dupliceren aanklikken.
      Zorg dat deze nieuwe laag aktief staat in je lagenpalet.

Vergroot nu deze laag zoals eerder beschreven.

Via menu Laag de optie Laagstijl aanklikken. Uit de keuze die je nu ziet kies je er willekeurig een mogelijkheid uit (bijv. slagschaduw).
      Er verschijnt nu een dialoogvenster met ontelbare mogelijkheden om je gedupliceerde laag in te stellen.

In dit dialoogvenster zie je links het kader met Stijlen staan. Afhankelijk welke optie er gekozen is zal er een bewerking uitgevoerd worden op je gedupliceerde laag. Rechts kan je allerlij opties uitproberen tot je niet meer verjaart.

Dit zijn slechts enkele mogelijkheden er zijn er waarschijnlijk nog andere. Dus moet je maar wat experimenteren en zoeken. Dit is alvast om je op weg te helpen.

Groetjes Eddy
      Last edited by Vanhamel; 16 september 2005, 15:55. Reden: klein workflow foutje

Comment

bedankt !!!! en met hier en daar wat te prullen heb ik er ook nog eens wat extr's bij gevonden

hier een voorbeeldje het gaat hem alleen om het kadertje hé !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door otto
          bedankt !!!! en met hier en daar wat te prullen heb ik er ook nog eens wat extr's bij gevonden

hier een voorbeeldje het gaat hem alleen om het kadertje hé !!
          Prima, je weet nu dus hoe het moet dus zou ik zeggen blijf van alles uitproberen. Maar het hier om deze foto geplaatst kader is in mijn ogen niet passend en wat teveel van het goede. Maar ja wie ben ik hé.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

ja jan het is inderdaad niet passend maar mijn bedoeling was gesoon een overduidelijk voorbeeld geven dat het dan toch uiteindelijk gelukt was om een kader te creëren.

Comment

Working...
            X