Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

neat image/ps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• neat image/ps

ik moet ongeveer 500 foto's bewerken om ruis weg te nemen. ik doe dit met neat image, maar dit neemt heel veel tijd in beslag om dit foto per foto te doen. is er een manier om een reeks foto's automatisch te bewerken of is er door middel van actions in PS een soortgelijke bewerking en resultaat mogelijk?

Re: neat image/ps

Het is zeker mogelijk dit in batch te doen.
    2 opmerkingen echter:

1/ neat image zal dan wel altijd dezelfde settings toepassen. (Ik denk niet dat het mogelijk is hem een auto-profile per foto te laten maken). zeker ben ik het echter niet.

2/ bij mij werkt Neat image zeer traag, Noise Ninja is wat dat betreft veel sneller. Het ligt misschien aan mijn PC (alhoewel, Pentium 4 + 1 GB RAm), maar voor een normaal bestand (6 Mpixel), doet ie er per foto toch gemakkelijk 5 minuten over.......

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

in neat image gaat het bij mij wel snel , slechts een 10 tal seconden, maar moet wels steeds foto openen en terug saven ( dit neemt steeds zoveel tijd in beslag) ook het bladeren , bij het openen van de foto's begint het steeds terug met foto 1 waarna ik dan steeds verder moet scrollen tot de laatste bewerkte foto

Comment

Ook hier slechts een 10tal seconden om in neatimage een foto te bewerken.
        Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet
          ik moet ongeveer 500 foto's bewerken om ruis weg te nemen. ik doe dit met neat image, maar dit neemt heel veel tijd in beslag om dit foto per foto te doen. is er een manier om een reeks foto's automatisch te bewerken of is er door middel van actions in PS een soortgelijke bewerking en resultaat mogelijk?
          Neat Image heeft een batch functie. De home edition is beperkt tot 50 foto's per keer, de pro kan veel meer per keer aan. Kijk eens in "file>put job to queue" (of druk esc). Er zijn redelijk wat mogelijkheden om neatimage zijn settings per iso waarde (en ik dacht ook andere parameters) anders te laten wezen.

Alain

Comment

Working...
          X