Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS7: titeltjes in foto's zetten: hoe snel en veilig doen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PS7: titeltjes in foto's zetten: hoe snel en veilig doen?

Hoi,

Door de digitale fotografie nemen we veel meer foto's van verschillende details. Zeker als je op reis bent geweest kom je terug met een pak beelden en na een jaar weet je niet echt meer wat je eigenlijk gefotografeerd hebt...Enfin ik toch bij sommige foto's.

Nu wil ik in Photoshop 7 in de rechter onderhoek bv. kort het onderwerp laten bijvoegen met een tekstlaag vb. "Gravensteen - Gent". de vraag is of er soms een tutorial of een action bestaat om dergelijke tekstjes in foto's reeds in te voeren, zodat je alleen maar de tekst zelf hoeft te tikken, zonder zich zorgen te maken of de tekst bij het afdrukken van de foto te groot of te klein gaat zijn?

Iemand links of tips?

Re: PS7: titeltjes in foto's zetten: hoe snel en veilig doen?

Dat is idd zo,dat bestaat.Die action moet ge zelf maken maar hoe.....ben ikzelf nog niet mee bezig.Een beetje geduld,raad komt wel
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

bordermaker bvb.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Zelf zou ik geen titels op de foto plaatsen, geef je informatie in bij de file info van je foto.
        Er zijn zeer handige programmatjes om later op deze info een bib aan te maken, later een foto opzoeken is dan kinderspel. Waar deze ook op je harde schijf mag staan of reeds op een cd in je kast mag liggen dit programmatje weet je het exact te vertellen.

File info van je foto invullen in PS.
        Klik rechts op de blauwe titelbalk van je foto.
        Selecteer file info.
        In het keuze vak "SECTION" han je 5 verschillende tabs kiezen, een van de tabs is de EXIF van je foto maar deze kan je niet aanpassen.

Comment

Krijg je door titeltjes in foto's te zetten een meerwaarde van de foto?

Mvg
          PhotoNews
          Last edited by PhotoNews; 23 juli 2005, 22:53.
          D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
          "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

Comment

Working...
          X