Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorvertoning RAW-files in finder (MacOS Sequoia)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voorvertoning RAW-files in finder (MacOS Sequoia)

Ik hoop van harte dat iémand me kan helpen...

Sinds vorige week (ongeveer sinds de update van mijn Macbook) lukt het niet meer om door mijn foto's te 'bladeren' gewoon in Finder... de voorvertoning ziet eruit als één zwart vlak.
    Ik moet dus elke foto apart gaan openen om deze te bekijken, wat echt ontzettend onhandig werkt... klinkt dit toevallig bij iemand bekend?
    Zou dit een gekend probleem zijn van MacOS Sequoia? En heeft iemand misschien een idee hoe dit gefixt kan worden?

Alvast heel erg bedankt!

Jolien

Aha! Een probleem dat ontstaan is bij de update naar MacOS 15.4. D'er is uitvoerig over gediscussieerd bij Apple Communities ( https://discussions.apple.com/thread...ue&sortBy=rank ) en is bij mij (en bij mijn vrouw) sinds gisterenavond opgelost door een update naar MacOS 15.5.
    Dus daarmee heb je meteen de oplossing.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oh super, ik dacht dat ik de laatste versie al had... Dankjewel, ben meteen de update gestart!

Comment

Laat je even weten als dat ook bij jou het probleem heeft verholpen? Dank bij voorbaat

Na update van de twee Macs gisterenavond en vannacht heb ik vandaag mijn iPhone XR ook op iOS 18.5 willen brengen. Voor de eerste keer in mijn leven is dat niet meteen gelukt, en ben ik eigenlijk nog de 'schade' (zo er die is) aan het opmeten. Na download en installatie kreeg ik een foutmelding dat de update niet mogelijk was. Maar mijn iPhone deed het dan ook niet meer!. Gelukkig via Restore to factory settings en daarna Restore from backup was het probleem van de baan, met inbegrip van de update naar iOS 18.5. Maar dat Restore from backup heeft verschillende uren in beslag genomen.
        Nu ben ik met de update van de iPad bezig, maar ten vroegste morgen durf ik de update van mijn vrouw haar iPhone 11 uitvoeren. Ik kon namelijk gebruik maken van mijn iPad Air, maar zij beschikt niet over een tweede mobiel toestel, dus mocht het daar misgaan, dan moet alles via haar Mac gebeuren.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Pfff, wat irritant zeg, zo'n gedoe en zo'n miserie...
          Hier is het probleem van de voorvertoning daadwerkelijk van de baan hoor, na de update naar MacOS 15.5! Ik ben opgelucht...
          Dus nogmaals dank, haha... laptop gaf zelf geen melding van een nieuwe update en had ook zeer recent nog één uitgevoerd, dus ik wist niet eens dat er inmiddels nog een (kleinere) update beschikbaar was.
          Hopelijk kun je ook zonder problemen de rest van je toestellen updaten naar behoren... kan het zijn dat de toestellen al 'te verouderd' zijn voor de updates en die niet aankunnen ofzo?

Comment

Wat een update allemaal kan teweegbrengen... ik ben blij dat jouw probleem (zwarte voorvertoning) is opgelost door MacOS Sequoia 15.5, zoals ook bij ons.
            Die XR is natuurlijk niet meer van de jongste, maar staat toch nog bij de kandidaten voor de in het najaar aankomende upgrade naar iOS 19, dus ik denk niet dat daar het probleem lag.
            Alleszins, ik heb uiteindelijk de update van de XR kunnen doen (met de iPhone 11 van mijn vrouw wachten we nog enkele dagen), en ik meende dat gisteren alles in orde was.
            Tot ik vandaag ItsMe wilde gebruiken, en bleek dat door de perikelen van gisteren, het resetten naar factory settings en opnieuw restoren van backup (wat trouwens uren geduurd heeft) mijn ItsMe account deactiveerd was. Maar da's intussen ook weer in orde, dus we kunnen ons opnieuw met leukere zaken bezighouden.

Comment

Working...
            X