Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nieuwe HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het nieuwe HDR

Iets meer dan een jaar ben ik nu bezig met HDR. Tot hiertoe kan ik die enkel posten op Instagram (en Threads, maar dat heb ik niet). Reden ook om mijn pro account bij FlickR op te zeggen.
    Nu ga ik eens proberen of ik hier kan linken naar Instagram. Niet elke browser kan dit aan, maar de Google Chrome (beta versie) al zeker wel, net als de Avast security browser.

14 likes, 0 comments - positivo1953 on December 23, 2024: "#hdr #hdrnew #realhdr #realhdrvision #websharppro #fotogroepeoswevelgem Voor een tijdje zal ik proberen de HDR en SDR versies allebei te tonen. Dan zie je het verschil. For a while I will try to show both HDR and SDR versions. Then you will see the difference. Those files were created using Web Sharp Pro. More info can be found here: https://gregbenzphotography.com/hdr/".
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

Interessant - dus dat zijn geen jpg bestanden die je op instagram zet dan ?
    Peter
    mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Interessant - dus dat zijn geen jpg bestanden die je op instagram zet dan ?
      Peter
      Jawel, dat zijn jpg bestanden met een gain map ingebouwd. In ACR zit een functie om die te exporteren, maar ik gebruik een PS plugin (Web Sharp Pro) om die omzetting te doen.
      Amateur fotograaf,

Comment

Beste,

Je link gaat naar je Instragrampagina zo te zien en hier krijg je enkel een thumbnail te zien - wat niet de bedoeling is.

De bedoeling is om hier de jpg op normale grootte te tonen, en dat is vanaf Flickr meestal niet zo moeilijk. Deze foto komt van mijn Flickr pro account.
        Of wil je wat anders tonen?

Jaja
        Click image for larger version

Name:	54238402098_d935382de6_b.jpg
Views:	109
Size:	199,1 KB
ID:	8110196
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Beste,

Je link gaat naar je Instragrampagina zo te zien en hier krijg je enkel een thumbnail te zien - wat niet de bedoeling is.

De bedoeling is om hier de jpg op normale grootte te tonen, en dat is vanaf Flickr meestal niet zo moeilijk. Deze foto komt van mijn Flickr pro account.
          Of wil je wat anders tonen?

Jaja
          FlickR ondersteunt geen HDR, dus kan ik daar geen HDR opzetten. Voorlopig lukt dat enkel op eigen websites, delen vanuit LightroomCC en op Instagram (of Threads). Reden ook waarom ik mijn FlickR pro account heb stopgezet, ze gaan daar de eerstkomende tijd geen HDR ondersteunen. Wat jammer is, vind ik.
          Amateur fotograaf,

Comment

Als ik doorklik naar je instagramaccount - dan kan ik daar idd switchen tussen een HDR en een SDR versie
            Maar zoals ik nu kijk - op een bepaalde machine/scherm/browser zie ik wel geen verschil tussen beide
            Kan aan mij of mijn config liggen - Misschien ziet iemand anders hier wel een verschil
            In elk geval lijkt het me moeilijk om op die manier aan de wereld te tonen waarmee je bezig bent - als de meeste browsers enkel sRGB ondersteunen - maar ok pioniers moeten er zijn
            Veel succes ermee
            Peter
            mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Als ik doorklik naar je instagramaccount - dan kan ik daar idd switchen tussen een HDR en een SDR versie
              Maar zoals ik nu kijk - op een bepaalde machine/scherm/browser zie ik wel geen verschil tussen beide
              Kan aan mij of mijn config liggen - Misschien ziet iemand anders hier wel een verschil
              In elk geval lijkt het me moeilijk om op die manier aan de wereld te tonen waarmee je bezig bent - als de meeste browsers enkel sRGB ondersteunen - maar ok pioniers moeten er zijn
              Veel succes ermee
              Peter
              Inderdaad ondersteunen niet alle browsers dit formaat. Op Chrome gebaseerde browsers wel, en Safari zou het ook al doen. Niet alle monitors hebben genoeg lichtsterkte (400 nits is een minimum, 1000 aangewezen). De meeste apple schermen sinds 2020 voldoen hier aan. Het is pionierswerk, maar leuk om eens te zien hoeveel data er in die RAW bestanden zit dat eigenlijk wel bruikbaar is.
              Amateur fotograaf,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Positivo Bekijk bericht

Jawel, dat zijn jpg bestanden met een gain map ingebouwd. In ACR zit een functie om die te exporteren, maar ik gebruik een PS plugin (Web Sharp Pro) om die omzetting te doen.
                Interessante info. Als ik het goed begrijp heb je ook een monitor nodig die HDR ondersteunt ?
                Enig idee hoe het werkt voor 16bit Tiff-bestanden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pevece Bekijk bericht

Interessante info. Als ik het goed begrijp heb je ook een monitor nodig die HDR ondersteunt ?
                  Enig idee hoe het werkt voor 16bit Tiff-bestanden ?
                  Inderdaad, zonder ondersteund display kan je het niet zien. Alle info haal ik hier vandaan: https://gregbenzphotography.com/hdr/
                  Amateur fotograaf,

Comment

Working...
                  X