Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's selecteren uit een map

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's selecteren uit een map

Ik heb in een map een 100- tal foto's zitten . Ik wil er daar een 50- tal uithalen op een fotoalbum te maken . Ik weet dat als je alle foto's wilt selecteren de de Shift toets ingedrukt houd op de eerste foto en daarna de laatste foto in de map selecteert je alle foto's hebt geselecteerd maar ik wil er willekeurige foto's uithalen . Hoe gaat dit in zijn werk . Ik probeer met de ctrl toets de foto's aan te klikken die ik nodig heb maar dat lukt niet .

Ctrl + klik met de muis, dat werkt perfect.

Comment

Dit werkt bij mij niet perfect jammer genoeg . Ik ga naar de eerste afbeelding die ik wil selecteren , hou de Ctrl ingedrukt en ga dan naar de volgende foto die ik wil selecteren met nog altijd de Ctrl ingedrukt maar dan is het eerste beeld wat ik geselecteerd heb niet meer geselecteerd .

Comment

1. klik de eerste foto aan,
        2. ga met de cursor naar de volgende gewenste foto, duw ctrl in en klik met de linker muisknop.
        3. los de ctrltoets en de muisknop
        4. herhaal punt 2 zoveel als nodig.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Denk aan het verschil tussen Mac en Windows. Wat bij PC Windows 'ctrl' is, is bij Mac 'cmd' (ofte ⌘). Maar op Mac kun je wel degelijk de cmd-toets gebruiken om 'naar keuze' bepaalde bestanden te selecteren. Ik vermoed dat ctrl bij Windows hetzelfde doet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je moet zelfs de Ctrl toets niet telkens los laten. Gewoon eerste afbeelding aanklikken (zonder de Ctrl toets in te drukken), daarna de Ctrl toets indrukken (je mag hem vanaf nu ingedrukt houden) en alle volgende foto's selecteren die je zelf kiest.

Comment

En toch als ik na enkele foto's geselecteerd heb verdwijnen er een paar die ik daar voor geselecteerd heb of wordt de onderste afbeelding mee geselecteerd . Raar .

Comment

Het is wel zo dat je de selectie opheft als je één keer vergeet om Ctrl in te drukken bij het aanklikken van een nieuwe foto, dan begin je een nieuwe selectie en zijn de vorige de facto gedeselecteerd....!

Comment

Er heeft mij iemand een privé bericht gestuurd maar kan het niet lezen . Krijg deze melding ; Je bent op een ongeldige URL gebotst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Er heeft mij iemand een privé bericht gestuurd maar kan het niet lezen . Krijg deze melding ; Je bent op een ongeldige URL gebotst.
                    Als dit probleem blijft aanslepen, best een nieuwe topic aanmaken in subforum Feedback van gebruikers.

Helpt dit?

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                    X