Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen aantal clicks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen aantal clicks

    Ik wil graag het aantal clicks weten van mijn Canon 5D Mark IV maar ik krijg telkens de melding “Your camera doesn't add shutter count information to images“. Ik heb al vanalles geprobeerd, camera aansluiten op de pc, verschillende programma's maar dit wil niet lukken. Weet er iemand wat hier juist het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?

  • #2
    Mac of Windows? Ik heb zelf geen ervaring met de 5D (heb zelf een 7D) en daar was destijds wel een programma voor.
    Maar naast een app, dat natuurlijk platform-specifiek is (MacOS of Windows), bestaan er ook online oplossingen. Misschien is er iemand hier die een tip kan geven.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Ik werk met Mac. Ik he all zoveel programma's geprobeerd maar niet 1 wat werkt. Wanneer ik de camera rechtstreeks aansluit op mijn Mac krijg ik de melding dat hij deze niet vind.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
        Ik werk met Mac. Ik he all zoveel programma's geprobeerd maar niet 1 wat werkt. Wanneer ik de camera rechtstreeks aansluit op mijn Mac krijg ik de melding dat hij deze niet vind.
        Wat niet vindt? De camera, of het aantal kliks?
        Zoals boven gezegd zijn er apps, maar kun je ook online dingen opzoeken.
        Ik selecteerde in jouw vraag gewoon "aantal clicks weten van mijn Canon 5D Mark IV" in Google en krijg direct deze 'hit' (maar d'er zijn er nog): "Het werkt zo: Je gaat naar https://www.camerashuttercount.com. Je upload daar een foto gemaakt met jouw camera. Vervolgens wordt het aantal clicks getoond.​"
        Heb je die weg al een geprobeerd?

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

          Wat niet vindt? De camera, of het aantal kliks?
          Zoals boven gezegd zijn er apps, maar kun je ook online dingen opzoeken.
          Ik selecteerde in jouw vraag gewoon "aantal clicks weten van mijn Canon 5D Mark IV" in Google en krijg direct deze 'hit' (maar d'er zijn er nog): "Het werkt zo: Je gaat naar https://www.camerashuttercount.com. Je upload daar een foto gemaakt met jouw camera. Vervolgens wordt het aantal clicks getoond.​"
          Heb je die weg al een geprobeerd?
          Dat gaat niet werken bij een Canon camera Les aangezien Canon zijn clicks niet wegschrijft in de metadata van de foto's

          Er zijn betalende apps die de shuttercount kunnen achterhalen zonder probleeem

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            Dat gaat niet werken bij een Canon camera Les aangezien Canon zijn clicks niet wegschrijft in de metadata van de foto's

            Er zijn betalende apps die de shuttercount kunnen achterhalen zonder probleeem

            grts
            Sieg
            Dank je, Sieg.

            Deze misschien? https://www.direstudio.com/shuttercount/

            Is er hier niemand met een Canon 5D Mark IV ?

            Een ander alternatief: crush heb je de (bijgeleverde?) EOS Utility software geprobeerd?

            How to check shutter count on Canon 5D Mark IV?
            Canon
            1. Turn on your camera and connect it to your computer using a USB cable.
            2. Open the EOS Utility software on your computer.
            3. Click on the “Camera Settings” tab.
            4. In the “Camera Settings” window, click on the “Shutter Count” button.
            5. The shutter count will be displayed in the “Shutter Count” window.

            Last edited by LesC; 8 juli 2024, 22:17.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Ik krijg de melding dat hij de camera niet vind als ik deze aansluit op mijn Mac. Ik heb heel google al doorzocht en ben ondertussen al bij een fotowinkel geweest en daar wisten ze me idd te vertellen dat ik een betalend programma moet afhalen hiervoor. Iemand een idee voor een betrouwbaar programma?

              Comment


              • #8
                Zoals LesC reeds heeft aangegeven, Shuttercount Pro van Dire Studio is een werkende applicatie
                Ik heb deze zelf ook staan op mijn Ipad en Iphone en daarmee kan ik elke Canon en Nikon camera uitlezen, ook bij de allernieuwste modellen laat deze zelfs ook de elektronische shuttercount zien
                Eenmalig klein bedrag vond ik indertijd en heb dat toen aangeschaft, ik zie dat de prijs ondertussen wel wat gestegen is maar zeker nog waard vind ik, ik heb wel de Pro versie genomen voor Iphone en Ipad maar je kan er ook eentje nemen voor de Mac
                Op tablet of telefoon werkt deze via wifi


                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
                  Ik krijg de melding dat hij de camera niet vind als ik deze aansluit op mijn Mac. Ik heb heel google al doorzocht en ben ondertussen al bij een fotowinkel geweest en daar wisten ze me idd te vertellen dat ik een betalend programma moet afhalen hiervoor. Iemand een idee voor een betrouwbaar programma?
                  Kent y niemand met een Microsoft pc?
                  Ik heb hier in de tijd een draadje gestart met welk progje het altijd werk op een Microsoft Pc.


                  Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

                    Kent y niemand met een Microsoft pc?
                    Ik heb hier in de tijd een draadje gestart met welk progje het altijd werk op een Microsoft Pc.
                    Ik gebruik een Windows PC naast m'n Ipad en Iphone Luc
                    Op de Windows pc werkt geen enkele van de nieuwere generatie camera's uit de "pro" klasse maar wel bvb een 7D, 90D, enz ...

                    Dus ik vrees (alhoewel vrezen voor amper 10€ ...) dat het enkel nog mogelijk is om een pro body uit te lezen met betalende software

                    grts
                    Sieg


                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Waarschijnlijk is dit niet de oplossing maar ik probeerde het deze week bij mijn D750 met een geëxporteerde JPEG. Het lukte niet maar wel met de NEF. Gebruikte je een raw bestand?
                      Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X