Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Capture one express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Capture one express

    Ik gebruik met tevredenheid Capture One express voor Sony. Maar dit wordt door Capt One stopgezet eind januari. Overgaan naar de Pro versie is nogal prijzig, en heeft blijkbaar een moeilijke leercurve. Ik weet wel dat bij overgang naar een nieuw RAW programma er sowieso aangepast en geleerd moet worden.
    Ik zie het bos niet meer door de bomen... Capture one pro, of Dxo, Affinity of One1....ik doe sowieso minimale aanpassingen en mijn jpegs worden met Paintshop pro aangepakt. Ik gebruik ook Topaaz.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Ik heb zowel DXO als ON1 naast Adobe PS en vind ON1 superieur aan de rest.
    Hetgeen ge gratis in de loop van de tijd krijgt is enorm.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik heb zowel DXO als ON1 naast Adobe PS en vind ON1 superieur aan de rest.
      Hetgeen ge gratis in de loop van de tijd krijgt is enorm.
      Hoe zit het met de leercurve?

      Ik gebruik Topaaz (denoise, sharpen, gigapixl en photo ai) en dat zit ook in ON1.
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht

        Hoe zit het met de leercurve?

        Ik gebruik Topaaz (denoise, sharpen, gigapixl en photo ai) en dat zit ook in ON1.
        Dat valt mee, als je ooit met Photoshop hebt gewerkt, dan ga je nooit in de problemen komen.
        De help is ook heel goed en geregeld krijg je truuks en andere opgestuurd.
        Echt, ik zou het niet meer kunnen missen, ik gebruik het nu meer dan Photoshop, echt waar.
        Het is veruit het beste programma om RAW mee te bewerken.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Ik zou ook aanraden om eens over de muur te kijken wat er nog is van competitie.

          Ik heb vele jaren met grote tevredenheid gewerkt met Corel Aftershot Pro. Nog steeds een erg sterk programma voor RAW edit.
          On1 bied meer toeters en bellen maar ook een erg sterke speler aan het worden desondanks die eigenlijk nog steeds in de ontwikkelfase zit.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            On1 bied meer toeters en bellen maar ook een erg sterke speler aan het worden desondanks die eigenlijk nog steeds in de ontwikkelfase zit.
            Het is iets veel meer dan toeters en bellen die ON aanbied.
            EN dat ze nog steeds in de ontwikkelfase zitten, waar heel jij dat uit?

            On1 MAX werkt nu vlot samen mat o.a. Adobe Photoshop en Lightroom, waar vind je meer?
            Ik werk nu sinds 2020 met ON1 en het is mijn favoriet geworden.
            Pas op, ik breek hier Corel en Adobe niet af hé.
            Ik heb jaren met Corel gewerkt, er waren enorm veel Nederlandse forum's en het was echt leuk tien ter tijd, maar dit is allemaal verdwenen helaas.

            Neem van mij aan dat er NIKS beter is dan ON1.

            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X