Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topaz Photo AI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik heb de nieuwe versie 3 van Topaz Photo AI geïnstalleerd. Ik kan alleen de foto, na bewerking, opslaan als TIFF. Ik heb nergens een optie gevonden om te kunnen als DNG opslaan, zoals met de vorige versies. Is dat normaal?

    Comment


    • #17
      Topaz Photo AI 3.0.1 op Mac OS 14.4.1
      Als ik, na denoising en (in mijn geval) verscherping van een CR2 (Canon RAW) bestand, op Export klik, krijg ik toch de volgende opties.

      ​​​​​​​​​​​

      Gaat het bij jou om een RAW bestand of een jpg? Want ik heb, na mijn antwoord aan jou, met een JPG geprobeerd en krijg ik als melding:

      ​​
      Last edited by LesC; 8 mei 2024, 09:01.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #18
        Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt, want de meeste antwoorden komen niet in aanmerking voor mijn probleem. Ondertussen beschik ik over meer informatie.

        > Het gaat niet over verbonden met internet of niet/ingelogd of niet. Dat maakt geen verschil. Ik kan de foto wel bewerken zonder internerverbinding. Dat gebeurt in mijn computer en niet op de server.

        > Betreffend de models, heb ik wel de toepassing met internetverbinding geïnstalleerd, en er zijn nochtans geen nieuwe models gedownload. Ik heb nog dezelfde models dan die van de versie 2. Dat is misschien normaal (?).

        > Mijn probleem is dat als de RAW-foto vanuit Lightroom komt (dat is mijn workflow), verschijnt een knop met als titel “Export to Adobe Lr”. En dan wordt de foto rechtstreeks als TIFF opgeslagen, en in LR overgenomen. Geen andere mogelijkheid wordt aangeboden. Daarentegen, als ik open de RAW-foto rechtstreeks bij Topaz, dan verschijnt een knop “Export image” en als ik daar klik, verschijnt een venster met alle opties. Ik kan dus wel als DNG-bestand exporteren.

        Met de versie 2 was het mogelijk exporteren/importeren vanuit LR als DNG-bestand, maar deze nieuwe versie laat dat niet toe.

        Aanvullende info: ik ben op Windows 10.
        Last edited by GTrotter; 8 mei 2024, 18:18.

        Comment


        • #19
          Ik heb al een hele tijd geen Adobe meer (sinds Adobe abo werd), en heb dus geen idee wat er ‘op de heenweg’ tussen LR en Topaz Photo AI gebeurt. Want misschien wordt daar al beslist wat de terugweg zal zijn.
          Ik herinner me nog de RAW development in ACR (Adobe Camera Raw) tussen Adobe Bridge en Photoshop CS (3, 4, 5 en 6; ik heb ze allemaal betaald en gebruikt). Daar kon je aangeven in welk formaat je een RAW-bestand wilde ‘doorsturen’ naar Photoshop. Is dat bij Lightroom misschien ook zo?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #20
            Ik heb uiteindelijk gevonden. Deze optie bestaat niet meer bij de versies v3.0.0 en v3.0.1. Het lijkt dat bij de volgende versie v3.0.2 zal deze optie opnieuw bestaan. Maar door het feit dat de models zijn dezelfde dan die van de versie 2, ga ik opnieuw de oudere versie installeren.

            Comment


            • #21
              Vanmorgen was die update beschikbaar.


              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #22
                En vanmiddag de v3.0.3.
                Hoe dan ook, heb ik de versie 2 terug geïnstalleerd.

                Comment


                • #23
                  Nu pas (23u20) gecheckt: voor mij (MacOS) geen v.3.0.3 te zien.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #24
                    Bij mij draait de 3.0.3 perfect onder Windows.


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment


                    • #25
                      Blijkbaar is er (voorlopig?) alleen een TPAI 3.0.3. voor Windows.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Inderdaad. Ik probeer uit te loggen, wat lukt, maar je wordt gewaarschuwd dat je moet inloggen (via je browser) om je software te activeren! Pas dan kun je verder werken. Vreemd geval.
                        Bij Windows, Mac ken ik niet zo goed, maar door een regel in de host files van Windows, blijft de computer verbonden met hun server.

                        LET OP !!!!!

                        Begin niet aan de hostfiles iets te wijzigen als je niet helemaal zeker is dat je de juiste uitschakelt.
                        Last edited by Red Falcon; 23 juni 2024, 01:00.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Blijkbaar is er (voorlopig?) alleen een TPAI 3.0.3. voor Windows.
                          De 3.0.5 voor Windows 10/11 is nu ook beschikbaar.


                          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                          Comment


                          • #28
                            De recentste versie voor Mac is 3.0.4.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                            Comment


                            • #29
                              Topaz Labs verkoopt helemaal geen software met levenslange licentie.
                              Als morgen die firma in faling gaat en de stekker er daar uit gaat kan je niets meer doen met hun software.
                              Zonder in verbinding te staan met hun servers is deze software waardeloos. Je kan enkel beelden bewerken, maar niet opslaan.
                              Alles draait om controle van de gebruiker idem zoals ze nu bij Adobe hebben gedaan.

                              Ik draai als zelfstandige een aangekocht boekhoudpakket uit 1998 en dat werkt nog altijd uitstekend en doet al wat het moet doen. Dat is ten minste software met
                              een levenslange licentie, maar daar komt nu in 2026 ook een einde aan door onze controle staat. Vanaf 2026 moeten alle boekhoudpakketten die in
                              werking zijn permanent verbonden zijn met het www zodat de controlestaat ieder cijfertje en lettertje dat je tikt in real time kan bekijken.

                              Jammer dat de meeste mensen niet begrijpen dat alles om controle en macht begint te draaien.

                              Groetjes,

                              Dirk

                              P.S. Inhoudelijk heb ik geen opmerkingen over Topaz. Het is prachtige software maar het bedriegt de aankopers.

                              Comment


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                                Topaz Labs verkoopt helemaal geen software met levenslange licentie.
                                Als morgen die firma in faling gaat en de stekker er daar uit gaat kan je niets meer doen met hun software.
                                Dat klopt niet Dirk, hier draait Topaz zonder dat het programma contact maakt met hun servers.
                                Als Topaz morgen het hoekje omgaat zal deze zeker blijven werken.



                                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                                Comment

                                Working...
                                X