Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topaz Photo AI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Topaz Photo AI

    Ik gebruik versie 2.1.4. van Topaz Photo Ai op een Windows computer en ik stel vast dat je bewerkte beelden enkel maar
    kan opslaan wanneer ik online ben.
    Blijkbaar kan je dit programma niet meer offline gebruiken zonder verbonden te zijn met het internet?
    Nu, ik vertrouw deze firma al even niet meer omdat ik in een vorige versie een pop-up venster kreeg met de
    vraag of ze mijn bewerkte beelden mochten gebruiken zogezegd om te kijken welke bewerkingen ik gedaan had.

    Ik begrijp helemaal niet waarom ik verbonden moet zijn met het www om dit programma te gebruiken.
    Stel dat je op plaatsen zit waar er geen www voorhanden is, dan is dit programma waardeloos want je kan je bewerkte
    beelden niet opslaan op harde schijf.

    De versie die ik heb is een legale aangekochte versie met een levenslange licentie.

    Vinden jullie dit normaal?

    Groetjes,

    Dirk

  • #2
    Inderdaad. Ik probeer uit te loggen, wat lukt, maar je wordt gewaarschuwd dat je moet inloggen (via je browser) om je software te activeren! Pas dan kun je verder werken. Vreemd geval.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Delen van generatieve of zelflerende AI draaien niet op je PC maar op de server van de leverancier. Is ook zo in PS en veronderstel bij elk programma dat gebruik maakt van geavanceerde AI SW.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pevece Bekijk bericht
        Delen van generatieve of zelflerende AI draaien niet op je PC maar op de server van de leverancier. Is ook zo in PS en veronderstel bij elk programma dat gebruik maakt van geavanceerde AI SW.

        Denk niet dat dit van toepassing is bij Topaz Photo AI.
        Je kan het volgende doen offline :
        - Je foto's openen in het programma
        - Je foto's bewerken in het programma en je ziet het resultaat.

        Wat kan je niet?

        Je bewerkte bestanden opslaan en dat gaat heel snel, dus denk niet dat er servers aangesproken worden voor de bewerking.

        Waarom moet je wel aangesloten zijn op het www om je bewerkte bestanden op te slaan op je eigen computer?
        - Topaz gebruikt onze foto's?

        In mijn visie is deze software waardeloos wanneer je ergens op locatie bent zonder internet en wat ze schrijven
        over levenslange licentie is ook fake. Wanneer Topaz in faling gaat ben je niets meer met hun software.


        Comment


        • #5
          Bij mij werkt Topaz Photo AI gewoon offline.
          Heb je de laatste versie? Heb je het al aan Topaz zelf gevraagd? Ik had ergens gelezen dat dit ooit een bug was.

          Comment


          • #6
            Bij mij is het de nieuwste versie, nl. 2.2 (Mac), maar zoals boven al geschreven, als ik durf uitloggen...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Normaal gezien kan je offline werken, maar… eerst moet je de noodzakelijke models downloaden. Als die models op de computer niet staan, ben je verplicht die te downloaden. Dat kan heel lang duren, want het gaat over honderden MB.

              Voor het pop-up venster is geen probleem. Ze zijn altijd op zoek op nieuwe foto’s om nieuwe models te creëren en te verbeteren. Het gaat niet om foto’s te verkopen. Topaz is betrouwbaar.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Polcastrol Bekijk bericht
                Bij mij werkt Topaz Photo AI gewoon offline.
                Heb je de laatste versie? Heb je het al aan Topaz zelf gevraagd? Ik had ergens gelezen dat dit ooit een bug was.

                Zoals reeds geschreven. Je kan offline werken met het programma en ziet ook het eindresultaat,,
                maar je kan je werk niet opslaan.

                Jij schrijft dat jij dit wel kan? Met welke versie dan?
                Ik lees dat LesC de laatste versie draait, namelijk 2.2 en bij hem lukt het ook niet om bewerkte foto's op te slaan als je niet aan het www gekoppeld is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                  Normaal gezien kan je offline werken, maar… eerst moet je de noodzakelijke models downloaden. Als die models op de computer niet staan, ben je verplicht die te downloaden. Dat kan heel lang duren, want het gaat over honderden MB.

                  Voor het pop-up venster is geen probleem. Ze zijn altijd op zoek op nieuwe foto’s om nieuwe models te creëren en te verbeteren. Het gaat niet om foto’s te verkopen. Topaz is betrouwbaar.

                  Ook hier krijg ik een reactie die niet de echte vraag beantwoord.

                  Zoals reeds geschreven. Je kan offline je foto's binnenbrengen in het programma, je kan alle bewerkingen doen en je ziet het resultaat,
                  maar je kan het resultaat niet opslaan als je niet online bent.
                  Dus wat je schrijft over modules downloaden om je foto's te kunnen bewerken klopt niet want ik kan de foto's bewerken.

                  Topaz is NIET betrouwbaar. Ze verkopen software met levenslange licentie beweren ze.
                  Dat klopt niet. Als je niet verbonden bent met hun server kan je niets enkel wat spelen met de software zonder resultaten op te slaan.
                  .

                  Comment


                  • #10
                    Volgens mij, kan je ook opslaan!!! Wat soms gebeurt, is dat opslaan of bewerken mislukt. Deze toepassing eist veeel bronnen en soms lukt het niet.
                    Volgens mij, is de ontwikkelaar wel betrouwbaar, maar de software nog niet. Met de standaardinstellingen lukt het meestal wel, maar op het moment dat je een cursor verschuift, wordt dat willekeurig.

                    Comment


                    • #11
                      Photo AI 2.2.0
                      Als je uitlogt dan deactiveer je de licentie en dat resulteert erin dat je niet kunt opslaan

                      De licentie loopt 1 jaar voor updates
                      Zolang je netjes "inlogt" kan je gebruik maken van de versie die je hebt....

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                        Photo AI 2.2.0
                        Als je uitlogt dan deactiveer je de licentie en dat resulteert erin dat je niet kunt opslaan

                        De licentie loopt 1 jaar voor updates
                        Zolang je netjes "inlogt" kan je gebruik maken van de versie die je hebt....
                        Inderdaad, volledig juist wat je schrijft.
                        Zonder verbinding met hun servers is het programma waardeloos en
                        levenslange licentie is een fabeltje.
                        Niemand weet wat ze doen met onze beelden, want het is het bewerkte beeld dat ze wensen.
                        Pure misleiding van hun klanten is wat Topaz doet.

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik Topaz AI 2.2 als plug-in in Photoshop, nooit problemen mee gehad.

                          Comment


                          • #14
                            Ik ga akkoord met één ding. Ik vind het programma zeer duur en één jaar updates is niet genoeg. De nieuwe versies behandelen niet nieuwe functies, maar de bedoeling is het programma te verfijnen. Er zijn nog veel fouten. Dat gaat zeker flink evolueren. Dan heb je heel veel betaald voor iets dat zo meteen verouderd wordt.

                            Comment


                            • #15
                              Ik werk sinds jaren met de software Topaz Labs, eerst op een Windows-pc en nu op een Mini Mac M2 Pro en een MacBook Pro M2 Pro. Op dit moment draai ik de laatste versie Topaz Photo AI 2.4.2 en heb geen van bovenstaande problemen. Mij workflow start steeds vanuit Adobe Lightroom Classic, ik gebruik Topaz Photo AI dus als plug-in omdat ik dan de volledige controle behoudt over het proces. Er zijn echter twee mogelijkheden om Photo AI te gebruiken.
                              1. Via rechtsklikken op een foto en dan via het menu bewerking in naar de plug-in Topaz Photo AI. Dit werkt prima voor jpeg, maar wanneer je RAW beelden op deze manier bewerkt, zul je merken dat je wat mogelijkheden mist.

                              2. Via bestand naar het menu Plug-in opties, naar het menu Process with Topaz Photo AI. Werk je met RAW beelden, dan is dit de beste optie, je hebt hier dus heel wat meer mogelijkheden.

                              Wat betreft het online moeten zijn om complexe bewerkingen uit te voeren, dat is eigenlijk ook zo bij Adobe Photoshop, als je gebruikmaakt van hun AI-mogelijkheden. Dat is ergens ook normaal omdat de AI en de Neural filters die ook volledige AI gestuurd zijn, een stuk sneller werken via de servers van Adobe. Datzelfde kun je ook doortrekken voor Topaz, want ze werken ook op die manier. Wil je toch offline werken download dan de nodige models en zet die op een externe SSD, op die manier kun je wel de volledige functionaliteit van Photo AI en Gigapixel AI gebruiken.

                              Dat men de data van je bewerkte foto gebruikt om hun algoritmes te versterken is ergens normaal. Photoshop doet dit met zijn generatief verwijderen of genereren toch ook, en we maken er graag gebruik van, ook al is veel data van andere personen. Maar wees gerust die firma's gaan echt niet uw foto's gebruiken om ergens anders mee uit te pakken, ze weten ook wel heel goed dat er copyrights aan vast hangen.

                              Naar de toekomst toe zullen enkel nog Topaz Photo AI en Topaz Gigapixel AI van updates voorzien worden, de programma's Topaz Denoise AI en Sharpen AI zijn nu volledig geïntegreerd in Photo AI.

                              Wat de licentie betreft, zowel Topaz Photo AI als Gigapixel AI zijn koop software, na je aankoop heb je een jaar lang updates. Daarna ben je vrij om voor een verlenging te kiezen of om eventueel een jaartje over te slaan. De beide programma's blijven perfect werken zonder restricties, je mist alleen de laatste updates. Wil het jaar daarna terug een verlenging, dan kan dat doen tegen upgrade prijs, je gaat gewoon even naar je account en verleng daar de gewenste software je krijgt sowieso de voordeligste prijs.

                              Comment

                              Working...
                              X