Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen Win naar Mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen Win naar Mac

    Hallo,

    Graag jullie ervarings-advies, daar ik bijna na meer dan 30j Windows overschakel naar MacOS.
    Daar ik meerdere externe HDD's (back-ups) heb, met enkele TB's aan foto's ... die ik uiteraard kan uitlezen of kopiëren met de Mac, maar niet terug kan opslaan (na bewerking of nieuw materiaal bij kan opslaan)
    Wat is jullie advies / suggestie toekomst gericht ?
    Ook heb ik nog een 4 TB HDD die ingebouwd is in mijn desktop (Win -NTFS) deze zou ik eruit willen halen en hergebruiken, via een externe docking-station .... waar 2 schijven in kunnen 3.5 of 2.5 en SSD ....
    Best formateren met de nieuwe Mac ??
    (hopelijk staat dit hier in de juiste rubriek ;-) anders mag je dit gerust verplaasten )
    Ik lees t graag! Waarvoor dank!



  • #2
    Als mijn vader overleed erfde ik een Imac27" een beeldscherm waar je niet naast kan kijken als fotograaf. Inmiddels van Win fanaat Mac fanaat geworden.
    De imac27" heeft het onlangs begeven was van 2011 en ging nog best vlot. Terug naar Windows was geen optie. Dus heb ik me een Macmini aangeschaft.
    Heb een SSD voor de besturingssoftware. als werkschijf heb ik een G-drive armor als documenten schijf die ook makkelijk mee kan. daarnaast een
    quadra V3C waarop regelmatig via Time machine een backup gemaakt word. Heb ook nog een NAS (goedkoop op de kop getikt) daarop komen de GSM foto's van ons zo snel we in het bereik van de wifi komen.
    Op de NAS staat nog eenextra backup van mijn werk schijf. Ik ga niet meer terug naar Windows. Maar er is een leercurve als je omschakelt maar dat lukt wel.


    Geyst

    Comment

    Working...
    X