Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslag lightroom bewerkingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opslag lightroom bewerkingen

    hallo,

    iemand enig idee waar lightroom de bewerkingen opslaat die je op een raw bestand maakt?
    Als ik een bewerkt raw bestand meeneem op usb stick naar de les, zie ik daar mijn bewerkingen niet staan. Thuis op mijn eigen computer is dat geen probleem.
    Ik dacht dat die gegevens in een xmp bestand stonden, maar vind nergens zo een bestand terug.
    Ik heb speciaal aangegeven via menu bewerken/catalogusinstellingen dat bewerkingen automatisch naar xmp moeten opgeslagen worden.
    Ik vind echter nergens een xmp bestand. Verborgen map?
    Help?

    Michel

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door michel bottu Bekijk bericht
    hallo,

    iemand enig idee waar lightroom de bewerkingen opslaat die je op een raw bestand maakt?
    Als ik een bewerkt raw bestand meeneem op usb stick naar de les, zie ik daar mijn bewerkingen niet staan. Thuis op mijn eigen computer is dat geen probleem.
    Ik dacht dat die gegevens in een xmp bestand stonden, maar vind nergens zo een bestand terug.
    Ik heb speciaal aangegeven via menu bewerken/catalogusinstellingen dat bewerkingen automatisch naar xmp moeten opgeslagen worden.
    Ik vind echter nergens een xmp bestand. Verborgen map?
    Help?

    Michel
    Oeps, na afsluiten lightroom en heropstarten én na aanpassen catalogusinstellingen "automatisch naar xmp" vind ik plots toch mijn xmp bestanden naast de raw bestanden. Mijn probleem is eindelijk opgelost.
    Bedankt voor het eventueel meedenken.

    Michel

    Comment


    • #3
      Je kan dit kiezen bij LR.
      OF je bewaard de instellingen in een database van LR zelf. Die zit mee in je cataloog.
      OF je bewaard de instellingen in een sidecar bestand.

      Comment


      • #4
        Ik denk dat al dan niet op de sidecar opgeslagen wordt, worden deze instellingen altijd in de cataloog opgeslagen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
          Ik denk dat al dan niet op de sidecar opgeslagen wordt, worden deze instellingen altijd in de cataloog opgeslagen.
          Een zeer goede opmerking.
          Geen idee. Ik gebruik LR te weinig om hier zeker van te kunnen zijn.

          Comment

          Working...
          X