Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop

Nu werk ik al tiental jaar met Photoschop
    aan het foto's nemen zo een paar maanden in Raw bestand, geen probleem alles ging naar wens,
    nu plots van gisteren als ik de foto bewerkt had, klikte ik op afbeelding openen,
    voor gisteren ging hij dan gewoonlijk open, en kon ik mijn foto opslagen in jpg
    nu vraagt hij als ik klik op foto openen

het document 1 Rw2 heeft een ingesloten kleurprofiel dat niet overeenkomt met de huidige werkruimte RGB, Wat wil u doen ?

Ingesloten profiel gebruiken ( ipv . werkruimte )
    document kleuren opzetten naar werkruimte
    ingesloten profiel verwijderen ( geen kleurbeheer )

Raar maar dat was nog nooit gevraagd, nu weet ik wel niet op welke ik moet aanklikken
    automatisch staat het aangeklikt op het derde
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Is dit enkel met recent gemaakte opnames? Indien ja dan is waarschijnlijk instelling (kleurprofiel) op je camera gewijzigd (sRGB, Adobe RGB ......)
    Indien dit ook zo is voor oudere opnames die vroeger wel OK waren dan is de instelling in PS gewijzigd. Zie in PS onder Bewerken->Kleurinstellingen. Daar kun je het profiel van de PS werkruimte aanpassen (RGB) . Best kan je hier het profiel gebruiken dat overeenkomt met je camera instelling. Je kunt hier ook het kleur beleid aanpassen naar "Ingesloten profiel behouden" Indien je enkel JPG als voor opslag gebruikt is sRGB volgens mij een goede keuze voor zowel in camera als PS profiel

Comment

Working...
    X