Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

krijg foto's niet geordend in de FOTO's-app op IMac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• krijg foto's niet geordend in de FOTO's-app op IMac

Ik gebruik de Foto's-app op mijn IMac, om bv reisfoto's te streamen op m'n groot TV-scherm.
    Mijn foto's hebben de volgende volgnamen: IMG_000.jpg >>> IMG-001.jpg enzovoort.
    Nu heb ik echter een aantal foto's gekregen van een vriend die samen met ons dezelfde reis maakte, doch die foto's hebben een andere volgnaam, nl: 20230517-001.jpg >>>20230517-002.jpg >>> ...
    Ik heb dus in Finder zijn foto's netjes een aangepaste naam gegeven, zodat ze chronologisch tussen die van mij passen.
    In Finder lukt het perfect om ze daarna op naam te sorteren, maar als ik ze naar de app Foto's overzet, dan is die volgorde zoek, en komen de foto's gewoon willekeurig dooreen tussen die van mij te staan...
    Ik heb al tijden in de Foto's-app ordeningsmogelijkheden zitten zoeken hoe ik het voor elkaar krijg dat vriend zijn foto's netjes op naam tussen die van mij komen... niks werkt!!
    Kan iemand me verder helpen??

Je kan de foto's rangschikken door via bovenaan "afbeelding" en daarna wijzig tijd en datum .. (van de desbetreffende foto die je wil rangschikken) .. op die manier kan je al je foto's rangschikken met die van je vriend.
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Om handig te werken met je foto bestanden en collecties gebruik je best een RAW processor.
      Zoals Corel Aftershot of Lightroom. Daar heb je waanzinnig veel mogelijkheden in om bestanden op orde te plaatsen naar smaak.
      Zo kan je bestanden markeren als eerste keuze en die dan los zien van de gehele collectie met een eenvoudig filter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Je kan de foto's rangschikken door via bovenaan "afbeelding" en daarna wijzig tijd en datum .. (van de desbetreffende foto die je wil rangschikken) .. op die manier kan je al je foto's rangschikken met die van je vriend.
        Dat kan niet de bedoeling zijn Funcky.
        Op die wijze maak ik er namelijk een warboel van.
        Ik heb zijn foto's namelijk al, zoals ik al zei, allemaal een nieuwe naam gegeven zodat ze mooi chronologisch tussen die van mij passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Om handig te werken met je foto bestanden en collecties gebruik je best een RAW processor.
          Zoals Corel Aftershot of Lightroom. Daar heb je waanzinnig veel mogelijkheden in om bestanden op orde te plaatsen naar smaak.
          Zo kan je bestanden markeren als eerste keuze en die dan los zien van de gehele collectie met een eenvoudig filter.
          Dus... in lightroom zou dat volgens jou moeten kunnen.
          En kan ik daar dan ook gewoon een schermvullende diavoorstelling maken die ik eenvoudig via de muis kan aansturen, zonder dat "automatisch" foto's gewisseld worden...?

Comment

Working...
          X