Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photo ai vs sharpen ai

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photo ai vs sharpen ai

    Heeft iemand de prestaties van photo ai al eens vergeleken met sharpen ai ?

    Peter

  • #2
    Nee... ik gebruikte Topaz SharpenAI en DenoiseAI tot PhotoAI op de proppen kwam. Het laatste programma wordt nog heel geregeld ge-üpdatet, terwijl de twee eerder genoemde apps naar 'goede' (!) gewoonte van Topaz sindsdien verwaarloosd worden. ​​​​​​​​​​​
    Ik weet niet of er bijvoorbeeld het laatste jaar nog een update geweest is, hoewel ik betaal voor een update. De politiek van Topaz is de laatste jaren nogal flink gewijzigd: van 'eens gekocht, altijd een gratis update' naar 'betalen en dan krijg je updates over een periode van één jaar' (maar dat is enkel voor de AI-apps). En nu zien we hoe ze Sharpen/Denoise 'verwaarlozen' tegenover PhotoAI.
    Ik lees berichten (bv op Facebook) van mensen die toch bij de eerste apps blijven, en zeggen dat die nog altijd beter zijn.
    Maar zoals gezegd: ik heb zelf de test nog nooit uitgevoerd.

    Ik denk dat je altijd een trialversie kunt downloaden, maar ik raad aan om aankoop uit te stellen tot de periode rond 'Black Friday'. Zo heb ik het toch gedaan.
    Last edited by LesC; 12 augustus 2023, 07:55.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Ik heb eigenlijk niet vergeleken. Er zijn zoveel instellingen dat niet gemakkelijk kan zijn om te vergelijken. Vroeger gebruikte ik wel Sharpen en Denoise, soms eveneens Gigapixel. Tegenwoordig gebruik ik Photo AI bij Lightroom. Meestal is dat genoeg. In geval van moeilijkheden gebruik ik nog Sharpen of Denoise bij Photoshop.

      De huidige versies van LR beschikken al over deze functies, maar dat heb ik niet.

      Comment


      • #4
        Ik gebruik de laatste NIK Collection en, naar mijn oordeel, moet die niet onderdoen voor Topaz Photo AI, helemaal niet zelfs.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X