Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte kader rond foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte kader rond foto

    Is er een mogelijkheid om een simpele zwarte kader makkelijk en snel rond een foto te zetten.Met Lightroom gaar dit wel ,als de foto niet gecropt is.
    Photoshop ook natuurlijk maar dat duurt wel een tijdje.Foto openen vanuit LR in PS.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Ik gebruik al enkele jaren geen Adobe meer, maar destijds in Photoshop herinner ik mij dat je de foto moest selecteren, en dan was er iets als Edit>Stroke. Daar kon je dan de dikte en de kleur van de 'stroke' bepalen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      PS: -Afbeelding->Canvasgrote pas lengte en breedte aan overeenkomend met gewenste dikte kader. Vul kader met gewenste kleur.
      - Bewerken-> Omlijnen
      LR: -vignetting met sliders spelen tot gewenst resultaat kaders zijn wel afgerond in de hoeken

      Comment


      • #4
        Dat kan snel en eenvoudig met het gratis programma FastStone Imageviewer. Je kan het zelfs in batch doen.
        O.a. via het tabblad "Effecten" en vervolgens "randeffecten". Je kan zelfs tot 3 randen in één keer toevoegen.
        Dirk C.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pevece Bekijk bericht
          PS: -Afbeelding->Canvasgrote pas lengte en breedte aan overeenkomend met gewenste dikte kader. Vul kader met gewenste kleur.
          - Bewerken-> Omlijnen
          LR: -vignetting met sliders spelen tot gewenst resultaat kaders zijn wel afgerond in de hoeken
          Lukt niet als de foto gecropt is.
          mvg
          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
          schitterende maltwhisky op de kast

          Comment


          • #6
            Eigenaardig.
            Met mijn PS CS6,oudje, gaat dit vlot met een gecropte foto.
            Misschien niet uit LR importeren,maar rechtstreeks in PS openen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht

              Lukt niet als de foto gecropt is.
              mvg
              Welke versie LR en PS gebruik je?

              Hier werkt het alleszins, je moet voor de omlijning eerst selectie van je foto maken (Ctrl+A). Je kunt kader enkel binnen de selectie plaatsen.
              Met canvasgrootte maak je een kader buiten de foto. Mode=relatief, kleur=uitbreidingsgebied zwart

              Comment

              Working...
              X