Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selecteren en maskeren - Haren verfijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Selecteren en maskeren - Haren verfijnen

    Beste,

    eou iemand mij eens kunnen helpen bij het verfijnen van haren. Wanneer ik na selecteren en maskeren de haren wil verfijnen doet het penseel (tweede van boven) precies niks of het tegendeel. Het neemt zaken weg uit de selectie?
    Weet iemand wat ik verkeerd doe?

    Bedankt,
    Luc

  • #2
    Een vermelding van het programma in kwestie zou wel nuttig zijn. Tip: ik werk met Affinity Photo v.2.1.1.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
      Beste,

      eou iemand mij eens kunnen helpen bij het verfijnen van haren. Wanneer ik na selecteren en maskeren de haren wil verfijnen doet het penseel (tweede van boven) precies niks of het tegendeel. Het neemt zaken weg uit de selectie?
      Weet iemand wat ik verkeerd doe?

      Bedankt,
      Luc
      Is moeilijk te beantwoorden zonder te weten welk programma je gebruikt , maar bij de meeste programmas kun je instellen dat je penseel toevoegt of wegneemt. Bij PS doe je dit met de voorgrondkleur te wijzigen van wit naar zwart of omgekeerd.

      Comment


      • #4
        Het gaat inderdaad over het programma PS

        Comment


        • #5
          OK, nu de versie nog...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Ja zeg .... de laatste versie gezien ik met een abonnement werk bij adobe op alle programma's. En nu eens een antwoord dat er op trekt aub. Het gaat hier wel in het venster nadat selecteren en maskeren is aangeduid.

            Comment


            • #7
              Lumafoto,

              Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen (en dat willen BD'ers echt wel) is het wel belangrijk dat je zo volledig mogelijk bent. Het zijn geen "plaagvraagjes" hoor .
              Niet iedereen gebruikt de laatste versie van PS en dus zijn er nogal wat verschillen mogelijk.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Ga eens naar YouTube, daar staan genoeg filmpjes op hoe je op de beste manier haren moet selecteren, stap voor stap..

                Groeten,
                Raf
                Instagram

                Comment


                • #9
                  Ik heb zo mijn bedenkingen bij haren retoucheren.
                  Tis te zeggen.
                  Is er tijdens het maken van het beeld niet over nagedacht wat het resultaat moest zijn?

                  Aan haren retouchen kan een echte hel zijn. Zeker als je achtergrond niet goed meewerkt.
                  Kroezelharen zijn ook een ramp om goed te krijgen.

                  Zoiets kan je voorkomen door tijdens je productie al na te denken over de volgende handeling van selecteren en isoleren van haar.

                  Comment


                  • #10
                    Als ik het goed begrijp heb je na je selectie “selecteren en maskeren” geactiveerd. Dan krijg je een nieuw venster met in in de bovenste balk de optie “haar verfijnen” . Randen (haar) verfijnen kun je ook met het gewone penseel of nog beter met penseel randen verfijnen. Met het gewone penseel verwijder of voeg je manueel toe. Het penseel “randen verfijnen” werkt anders, daarmee selecteer je een gebied welke het sijsteem na analyse al dan niet zal aanpassen. Met de + en – tekens linksboven kies je of er verwijderd of toegevoegd dient te worden. Rechts heb je een paneel “Eigenschappen” hier kun je een aantal instellingen wijzigen.

                    Comment


                    • #11
                      Met de nieuwste versie van ON1 RAW (2023.5) is het verfijnen van het masker een flink stuk verbeterd. Ik heb echter, en dat heb ik boven in mijn eerste reactie al vermeld, geen PS meer. Het laatste antwoord van TS was trouwens zo brutaal dat ik niet meer wens te helpen.
                      Alleen blijft mijn boodschap: geef de nodige info in je openingspost mee, ipv te 'denken' dat iedereen wel weet waarmee je werkt.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Met de nieuwste versie van ON1 RAW (2023.5) is het verfijnen van het masker een flink stuk verbeterd. Ik heb echter, en dat heb ik boven in mijn eerste reactie al vermeld, geen PS meer. Het laatste antwoord van TS was trouwens zo brutaal dat ik niet meer wens te helpen.
                        Alleen blijft mijn boodschap: geef de nodige info in je openingspost mee, ipv te 'denken' dat iedereen wel weet waarmee je werkt.
                        Dank je wel voor je antwoord

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door pevece Bekijk bericht
                          Als ik het goed begrijp heb je na je selectie “selecteren en maskeren” geactiveerd. Dan krijg je een nieuw venster met in in de bovenste balk de optie “haar verfijnen” . Randen (haar) verfijnen kun je ook met het gewone penseel of nog beter met penseel randen verfijnen. Met het gewone penseel verwijder of voeg je manueel toe. Het penseel “randen verfijnen” werkt anders, daarmee selecteer je een gebied welke het sijsteem na analyse al dan niet zal aanpassen. Met de + en – tekens linksboven kies je of er verwijderd of toegevoegd dient te worden. Rechts heb je een paneel “Eigenschappen” hier kun je een aantal instellingen wijzigen.
                          Bedankt voor je vriendelijkheid!

                          Comment

                          Working...
                          X