Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand mij helpen??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan iemand mij helpen??

    hallo,

    ik zit met een probleempje... een tijdje geleden was ik bij mijn vriend voor enkele fotos te trekken en aangezien ik toch al bezig was had ik enkele fotos genomen van zijn kat...

    Daarna vertrok hij op reis en hij liet speciaal een rolletje op zijn fototoestel om een foto te nemen van zijn kat...
    En nu hij terug is gekomen hebben zijn ouders moeten zeggen dat de kat gestorven is...
    Hij, zelf 20 jaar heeft heel zijn leven de kat gekend en is er mee opgegroeid van toen hij 2 jaar was...
    uiteraard zag hij die kat dus ongelooflijk graag...
    Nu zou ik hem een fotootje, of een soort compilatie willen geven van die fotos omdat hij hints heeft gegeven dat hij nog geen echte mooie fotos had van het beestje...

    Zouden jullie een beetje jullie bewerkingstalenten kunnen demonstreren en de fotos een beetje opvrolijken... zodat ze niet morbide eruit zien... de fotos zijn namelijk een beetje donker...

    Je zou mij (en vooral mijn vriend) er een ongelooflijk groot plezier mee doen...

    Alvast bedankt,

    Tom

    Hier zijn de fotos met eronder de link naar de foto op volle resolutie...
    Last edited by Franciskine; 6 april 2013, 08:34.
    °`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

  • #2
    Tom, ik zie niet meteen wat precies jouw probleem is. De eerste twee foto's zijn m.i. zonder meer goed ('t blijft natuurlijk een oude kat ) en de volgende twee kan zelfs iemand zonder bewerkingstalent "wat opvrolijken" door de gammawaarde te verhogen. Als je nog geen fotobewerkingsprogramma hebt kan je bv. het gratis IrfanView downloaden op http://www.irfanview.com/. Daarmee verander je de gammawaarde via > Image > Enhance colors > Gamma correction (bv. instellen op 1.50). Groetjes.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Hi romboutstom ik weet niet goed wat je bedoeld maar ik zal deze avond eens een bewerking doen hoe ik het zou doen als het mijn katje was
      Respect begint bij uzelve

      Comment


      • #4
        Hallo Tom,
        Is dit wat je zoekt?


        "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
        Member of Han Fan Clan
        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

        Comment


        • #5
          Ik heb van de eerste foto een mooi bewerking (vind ik) gemaakt. Je zegt maar wat je er van vindt (als je hem zou willen hebben zal ik de full size ook wel posten).


          Comment


          • #6
            Ik moet zeggen dat ik beide bewerkingen zeer goed vind, en er daarom dus niet meer aan begin

            het enige wat niet echt klopt, zijn de snorharen bij Maurice1234's bewerking.
            Last edited by Forumleiding; 31 december 2014, 10:39.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              Originally posted by tom314
              Ik moet zeggen dat ik beide bewerkingen zeer goed vind, en er daarom dus niet meer aan begin

              het enige wat niet echt klopt, zijn de snorharen bij Maurice1234's bewerking.


              Ik heb deze bewerking gedaan door hem eerst naar sepia te veranderen en toen met een colored pencil er over heen te gaan. Wanneer je dit doet worden de snorharen goudkleurig. Ik heb ook geprobeerd om het terug te draaien (snorharen weer terug naar wit) maar dat is eigenlijk niet te doen (althans het is mij niet gelukt misschien als iemand anders zin heeft ).
              Last edited by Forumleiding; 31 december 2014, 10:39.

              Comment


              • #8
                mensen ongelooflijk hard bedankt, ik vind het resultaat van murylmo vooral echt wel heel geslaagd... kan je mij eventueel de foto geven op volle resolutie?...

                De reden waarom ik zo lang niet van mij heb laten horen is omdat ik een hele tijd niet op internet kon...
                daarmee, maar dat verandert de dankbaarheid die ik heb voor deze bewerkingen heb niet...

                Alvast bedankt,

                tom
                °`~._.~´°`~._D300 - MB-D10 - 17-55 2.8 - 70-200VR1 2.8 - 35-105mm Macro f/3.5-4.5 - 50mm f/1.8 - ´°`~._.~´°°`~._.~´°`~._Strobist: SB800, SB600, SB28, RAYflash_.~´°`~._.~´°

                Comment


                • #9
                  Alstublieft:
                  Last edited by Franciskine; 6 april 2013, 08:35.

                  Comment

                  Working...
                  X