Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PS???

Zou er iemand me kunnen helpen om deze foto te bewerken. Ik zou graag de achtergrond (alles achter het hek) wazig krijgen,zodat enkel het meisje en het hek opvallen.Maar hoe doe ik dat?
    Kan iemand het anders voordoen en het me dan uitleggen?
    http://members.lycos.nl/jiujitsustek...s/Dsc02048.jpg
    Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Re: PS???

Als je photoshop hebt moet je het meisje selecteren met 1 van de selectietools.. ik doe dan zelf meestal copy+past zodat je het meisje in een nieuwe laag hebt, bovenop de andere.

Dan selecteer je de onderste layer ( de complete foto) en vervolgens kies je voor filers -> blur -> gaussian blur

Comment

Ja,inderdaad,maar dan heb ik alleen het meisje. Ik weet niet hoe ik dat hek dan ook moet doen,...iemand??

Comment

It looks like you'll have to mask all of the fence by hand, or at least use the magic wand tool for most of it, then mask the rest with the magnetic lasso tool, or similar tool.
        I don't think there is a quicker way.
        It would be easier to mask the original image too, and not this monochrome version.
        It can be done, but will take a little while to mask it well.

Regards, Trebs.

Comment

hallo sally,
          ik heb even een heel snelle poging ondernomen, heb helaas nu geen tijd om er wat meer werk van te maken, maar ik heb hier, zoals Trebs hierboven beschrijft, alle stukjes appart geselecteerd, deels met de magnetische lasso en deels met de veelhoeklasso en daarna deze delen via vervagen-gaussiaans vervagen bewerkt.. een werkje waar wel wat geduld voor nodig is ... zeker tussen de krullen van het hek,is in deze versie ook niet nauwkeurig gebeurt wegens tijdsgebrek.... maar het is dus doenbaar ...

de kleurversie zou inderdaad makkelijker te selecteren zijn, maar ik veronderstel dat je die niet hebt vermits die vervelende datum hier in het rood opstaat .. goeie raad ... schakel eerst en vooral die datum uit !!
          groetjes, Nina

trotse eigenaar van een fuji S602Z
          Member of the Han Fan Clan
          http://ninasgallery.fotopic.net
          http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Wat je ook kunt doen is de foto dupliceren , dan alles vervagen (gaussiaans)en daarna met het historie penseel het meisje terug halen . Dus alleen met het penseel over het meisje gaan zo dat de rest vervaagd blijft .

Noliko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko
              Wat je ook kunt doen is de foto dupliceren , dan alles vervagen (gaussiaans)en daarna met het historie penseel het meisje terug halen . Dus alleen met het penseel over het meisje gaan zo dat de rest vervaagd blijft .

Noliko
              Kan zoiets ook met PS Elements 3?

Comment

Ik zou het niet kunnen zeggen . Ik werk met Adobe photoshop CS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko

Noliko
                  Ja,dat kan je natuurlijk ook doen,maar met dat borsteltje wordt het dan wel echt prutswerk,niet?

Comment

Het is altijd "prutswerk" als je het zo wil noemen.

Er bestaat nu eenmaal geen filter waartegen je kan zeggen selecteer mij een dat meisje en dat hek. Het vraagt wat tijd en energie.

Comment

De manier waarop ik deze dingen doe is ook het dupliceren van de laag, deze bewerken (hier dus vervagen) en dan met behulp van een masker, dat terughalen van de originele laag , wat nodig is.
                      Hierdoor kan je op verschillende manieren aan je 'basis-selectie' komen voor je masker en deze dan bijwerken (met een penseel) tot je tevreden bent.

Het grote voordeel (voor mij) van het werken met maskers is dat je altijd nog dat masker kan bijwerken zonder problemen, je komt om zo te zeggen nooit aan je 'originele' foto aan
                      Ook kan je met een masker eventueel zelfs een grijsverloop gebruiken zodat je nog een gevoel van diepte hebt (de voorwerpen dichtbij zijn minder vervaagd dan verderaf)

Het is en blijft natuurlijk een 'prutswerk'
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Working...
                      X