Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wallpaper op site aanbieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wallpaper op site aanbieden

hoi,
    2 vraagjes
    als je op je website wallpapers aanbiedt (als ik me niet vergis is er iemand van BD die dit doet/deed) die mensen kunnen downloaden
    - hoe groot moeten die dan zijn, om enige kwaliteit te geven
    - hoe ga je op je website tewerk, zodat de wallpapers met een muisklik kunnen gedownload worden?
    danke alvast
    jan
    mijn fotosite

Re: wallpaper op site aanbieden

hoe groter, hoe beter. 800x600 vind ik de minimum, liever nog 1024x768...

hoe ga je te werk? heel simpel zou kunnen zijn: wallpaper/foto laten zien, en mensen moeten dan maar klikken, en zeggen: als achtergrond gebruiken...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Zie dat bijvoorbeeld in photoshop je afbeelding 1024x768 is en let dan vooral op de 72dpi.

Sommige websites bieden hun wallpapers in verschillende maten aan, afhankelijk van het scherm (800x600, 1024x768, 1600x1200,...)
      http://www.tonjo.tk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonjo
        Zie dat bijvoorbeeld in photoshop je afbeelding 1024x768 is en let dan vooral op de 72dpi.
        De dpi waarde is alleen interessant voor foto's die geprint worden voor een wallpaper die inderdaad als wallpaper op je PC wordt gebruikt is alleen de afmetingen in pixels en de scherme resolutie van belang.

groeten

Comment

mogen we ook eens zien wat je aanbiedt?? (puur uit nieuwsgierigheid en interesse)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
            De dpi waarde is alleen interessant voor foto's die geprint worden voor een wallpaper die inderdaad als wallpaper op je PC wordt gebruikt is alleen de afmetingen in pixels en de scherme resolutie van belang.

groeten
            daarmee dat je hem dus best op 72dpi zet, anders ga je zeer grote bestanden krijgen...die geen enkele verbetering van de kwaliteit op scherm zijn!
            Meer dan 72dpi is niet goed voor je webspace en voor de surfers met een telefoonlijntje of krappe downloadlimiet
            http://www.tonjo.tk

Comment

Working...
            X