Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuraanpassingen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleuraanpassingen...

D70 binnengedaan voor nazicht sluiter en dus wat met PS zitten spelen...
    Gestart van deze niet zo denderende foto...

Tweede foto

Via PS bewerkt met Beeld-aanpassingen-kleur afstemmen en gebruik gemaakt van een tweede foto met goede verlichting en kleur(genomen op een totaal andere locatie en moment) geeft dit als resultaat...
    Techniek kan misschien nog wel verbetert worden maar vond het resultaat toch opmerkelijk...

Last edited by Aquarius; 1 juni 2005, 20:41.
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Kleuraanpassingen...

Indrukwekkend, zeg dat wel. Ik vind het knap gedaan, maar misschien iets te ?
    natwork.be

Comment

heel indrukwekkend.... en als ik alleen naar de laatste foto kijk vind ik het natuurlijk over komen. Heel knap gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snarfie
        heel indrukwekkend.... en als ik alleen naar de laatste foto kijk vind ik het natuurlijk over komen. Heel knap gedaan.
        Ronduit knap...

Alleen: hoe verkrijg je zo'n resultaat

Comment

Zo he! Dat doe ik je niet zo even na!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mfwauters
            Ronduit knap...

Alleen: hoe verkrijg je zo'n resultaat
            Effect misschien wél wat overdreven maar was om het duidelijk in de verf te zetten. Ook de uitleg misschien iets te bondig vandaar...
            Heb in PS de twee foto's geopend. De te bewerken foto en een met betere lichtomstandigheden (kon ook een zonsondergang geweest zijn voor een ander effect)Kies dan "Afbeelding" - "aanpassingen"-"Kleur afstemmen" er opent zich dan een dialoogbox " Kleur afstemmen" -originele foto-activeren
            bij afbeeldingsstatistieken "Bron" kies je de tweede foto (in een klein schermpje rechts zie je hem verschijnen),
            Nu kan je naar hartelust met de schuivers spelen tot je het gewenste effect bekomen hebt....zou nu toch een beetje duidelijker moeten zijn of niet?
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
              Effect misschien wél wat overdreven maar was om het duidelijk in de verf te zetten. Ook de uitleg misschien iets te bondig vandaar...
              Heb in PS de twee foto's geopend. De te bewerken foto en een met betere lichtomstandigheden (kon ook een zonsondergang geweest zijn voor een ander effect)Kies dan "Afbeelding" - "aanpassingen"-"Kleur afstemmen" er opent zich dan een dialoogbox " Kleur afstemmen" -originele foto-activeren
              bij afbeeldingsstatistieken "Bron" kies je de tweede foto (in een klein schermpje rechts zie je hem verschijnen),
              Nu kan je naar hartelust met de schuivers spelen tot je het gewenste effect bekomen hebt....zou nu toch een beetje duidelijker moeten zijn of niet?
              Kan dit ook met PS Elements?

Dan ga ik dit zeker eens uittesten

Comment

Verbluffend resultaat hé! Misschien een tool die ik maar eens meer moet gebruiken in Photoshop. Werkt blijkbaar beter dan wat te prutsen met curves, levels,...
                photorush.digirush.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digirush
                  Verbluffend resultaat hé! Misschien een tool die ik maar eens meer moet gebruiken in Photoshop. Werkt blijkbaar beter dan wat te prutsen met curves, levels,...
                  Wel, als je in de originele foto gewoon de levels goedzet, een beetje meer saturatie geeft, de laagt dupliceert en op multiply zet, krijg je dit:

Door met het schuiverke van Uw tweede laag wat over en weer te gaan krijgt ge meer of minder saturatie.

Het is misschien een nuttige optie, en ik gebruik ze eerlijk gezegd ook niet, maar dikwijls is met slechts enkele basisaanpassingen al een zeer goed resultaat te bereiken.
                  Dirk
                  Last edited by Medidoc; 3 juni 2005, 11:10.
                  Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Working...
                  X