Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

horizon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• horizon

via een link die ik hier een tijdje geleden gezien heb probeer ik het probleem van een scheve horizond recht te zetten. eerste stap = meetlatje in fotoshop.
    ik heb fotoshop 7.0 en elements 2.0, maar ik zie nergens dat meetlatje staan.
    wie helpt me zoeken.

Re: horizon

Op de knop van Pipet klikken
    daar zit meetlat verscholen. Als er bij een gereedschap pijltjes staan; betekent dit dat er nog ander gereedschap onder zit. Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet
      via een link die ik hier een tijdje geleden gezien heb probeer ik het probleem van een scheve horizond recht te zetten. eerste stap = meetlatje in fotoshop.
      ik heb fotoshop 7.0 en elements 2.0, maar ik zie nergens dat meetlatje staan.
      wie helpt me zoeken.
      Je hebt het pipetje in de toolbox, dat open klikken......

Dirk
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

In Elements 2.0 zit geen meetlatje
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Is een hulplijn niet voldoende om een horizon recht te zetten?
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Het verhaal even afmaken:
            Je neemt dus je latje, indien je pipet geactiveerd staat, druk 2X shift+i en het komt vanzelf.
            Sleep nu met je lat langs de horizon zoals die op je foto staat.
            Vervolgens image > Rotate canvas > Arbitrary (oftewel: Alt I E A) (Geen idee voor het nederlands).
            Enter of OK et voila, de horizon staat recht, tenminste als je je lat goed gebruikt hebt.
            Stijn Swinnen
            Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
            I am not a gear whore showing off my glass collection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
              Is een hulplijn niet voldoende om een horizon recht te zetten?
              Dat kan ook als je "rotate" gebruikt. Maar de meetlat is handiger.

Als je een foto hebt die helemaal rechtgezet moet worden met b.v.b. scheve gebouwen is het wel handiger om direkt de "edit-transform-skew" te gebruiken met de hulplijnen. Dan krijg je dat perfect recht. En is de meetlat overbodig.

Groetjes

Skitch
              Last edited by Skitch; 18 mei 2005, 01:10.
              "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Working...
              X