Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflecterend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reflecterend

Bij het maken van een foto krijg ik bij reflecterend banden een grote reflectie. Kan dit bewerkt worden met photoshop 7.0 zodat dat reflectie verminderd?

Mvg,
    Canon EOS 80D -Canon 24-70mm F:2.8 L - Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II - Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM - Canon Speedlite 580 EX MkII Flits

Re: Reflecterend

Eerlijk gezegd: een ramp.

Moet je in het vervolg rekening mee houden als je flitst naar personen met van die reflecterende pakjes: gegarandeerd mislukt....

Die sterk uitgebrande delen bevatten niks van detail meer, met de beste wil van de wereld krijg je dat er nog in.....

Tenzij je met Cloon en Schilderwerk daar een dagje of twee tijd wilt aan gaan spenderen, maar dat lijkt deze foto niet waard.

Maak er misschien iets surrealistisch van:

Dirk
    Last edited by Medidoc; 22 maart 2005, 21:10.
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Je zal er bij het maken van de foto zelf rekening mee moeten houden dat brandweerwagens niet gemakkelijk te fotograferen zijn met al die reflecterende vlakken.
      De enige oplossing is een heel hoge isowaarde te gebruiken + een lichtsterke lens.
      Hier heb ik een voorbeeldje:
      300D ; AV-stand ; iso 800 ; f2,8 ; 1/13 sec : Sigma 18-50 EX DC @ 38mm, flits = invulflits in de AV-stand.

Deze foto was wat gemakkelijker omdat er aan die kant een lamp gezet was .
      iso 800 ; f2,8 , 1/30 sec ; 40mm

De eerste keer dat ik in het donker een brandweerwagen fotografeerde zag ik alleen een paar witte strepen en vlekken .
      Last edited by Black B@ndit; 23 maart 2005, 16:10.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt voor de reactie's. Ik heb momenteel maar een klein digitaal fototoestelletje dus ik kan deze opgegeven instellingen niet uitvoeren. In de toekomst zal ik wel een veel beter toestel kopen.

Mvg,
        Canon EOS 80D -Canon 24-70mm F:2.8 L - Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II - Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM - Canon Speedlite 580 EX MkII Flits

Comment

Working...
        X