Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixels in CS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pixels in CS

In CS kan je de afbeeldingsgroote veranderen?

Daar kan je kiezen uit verschillende types van beeldpixels.

Wat is de beste keuze om een foto van bijvoorbeeld origineel formaat naar een groter formaat te brengen. Stel een 5mp van 20x30 naar een A3.

Wie kan er even kort uitleggen waarvoor die types pixels dienen en wanneer je ze best gebruikt.

Ik heb het voor gehad dat ik een bijzonder mooie opname maakte met mijn coolpix 5400 maar iemand had de resolutie verminderd en ik had het niet gezien. Resultaat: perfect op 10/15 maar groter begin je de pixels te zien. Hoe bekom ik een beter resultaat.
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Re: Pixels in CS

Dat ligt normaal gezien aan het aantal dpi of dots per inch. Hoe groter het getal, hoe meer pixels op een bepaalde oppervlakte, dus minder snel pixels te zien bij afdrukken.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

nog niet echt een antwoord

wat met die verschillende pixels?

Comment

ken geen CS werk met Ps 7
        Bicubic instelling is de beste
        zeker geen pixels gaan bijmaken (interpolleren)voor een grotere afdruk.

is dit een antwoord op je vraag
        Patrick Theunis
        http://www.festivalganger.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
          nog niet echt een antwoord

wat met die verschillende pixels?
          Ik dacht al redelijk met PS bekend te zijn maar bij verschillende soorten pixels kan ik me niet direkt iets voorstellen. Wat bedoel je daarmee en waar precies zie je dat staan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
            In CS kan je de afbeeldingsgroote veranderen?

Daar kan je kiezen uit verschillende types van beeldpixels.

Wat is de beste keuze om een foto van bijvoorbeeld origineel formaat naar een groter formaat te brengen. Stel een 5mp van 20x30 naar een A3.

Wie kan er even kort uitleggen waarvoor die types pixels dienen en wanneer je ze best gebruikt.

Ik heb het voor gehad dat ik een bijzonder mooie opname maakte met mijn coolpix 5400 maar iemand had de resolutie verminderd en ik had het niet gezien. Resultaat: perfect op 10/15 maar groter begin je de pixels te zien. Hoe bekom ik een beter resultaat.
            Overlaten aan Qimage. Doet dat vééél beter.

Comment

Ik vermoed dat Peter hier praat over bicubic, bilinear, nearest neighbor,... dit zijn geen verschillende soorten pixels maar wel de manier waarop CS de nieuwe toe te voegen pixels gaat berekenen. CS gaat de omliggende pixels bekijken volgens deze verschillende methoden, ze hebben allemaal zonder twijfel hun eigen voor- en nadelen, voor de doorsnee foto is bicubic de beste gok. Het is aangeraden om de foto in stappen van maximum 10% te vergroten.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Ik vermoed dat Peter hier praat over bicubic, bilinear, nearest neighbor,... dit zijn geen verschillende soorten pixels (...)
                OK, duidelijk. Thanks. Ik weet dat er camera's zijn met niet-vierkante pixels maar kon de link met de vraag van OP niet leggen. Het gaat hier dus niet om de pixels maar om het algorithme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                  Ik vermoed dat Peter hier praat over bicubic, bilinear, nearest neighbor,... dit zijn geen verschillende soorten pixels maar wel de manier waarop CS de nieuwe toe te voegen pixels gaat berekenen. CS gaat de omliggende pixels bekijken volgens deze verschillende methoden, ze hebben allemaal zonder twijfel hun eigen voor- en nadelen, voor de doorsnee foto is bicubic de beste gok. Het is aangeraden om de foto in stappen van maximum 10% te vergroten.
                  Ok

dus 10% vergroten, opslaan en opnieuw beginnen?

Voor NIkon files, welke pixels zijn dan de beste?

Comment

Working...
                  X