Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gedeelte kleur aanpassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gedeelte kleur aanpassen

Bij het afdrukken van een foto komt er een lelijke kleurfout naar boven, die op het scherm niet zo hard te zien is. Het lijkt wel of een gedeelte van het haar doordrongen is met bloed

Is er één van de tovenaars die kan uitleggen hoe ik dit wegdoe? De levels aanpassen lukt niet, want dan verandert heel de foto, en het is uiteindelijk enkel dit kleine stukje dat moet aangepast worden.

De originele foto staat HIER

Alvast bedankt!
    http://www.first-response.be (Hulpdienstenforum).
    Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

Re: Gedeelte kleur aanpassen

Als de rest wel goed wordt afgeprint denk ik dat het misschien aan je instellingen met de printer ligt. Werk je met Photoshop? Ik heb ergens gelezen dat een inkjetprinter niet het ganse RGB of CMYK kleurenbereik kan afprinten.

Kan misschien helpen: zet je foto om naar een CMYK of RGB kleurenbestand.

Ofwel bewerken - kleurinstellingen - en in de instellingen kiezen standaardinstellingen drukvoorbereidingen Europa. Tenzij je een printer uit de USA zou hebben. Blijkbaar scheelt dat ook een beetje.

Misschien is het daarmee opgelost.

Mooie foto trouwens!

Comment

Print je zelf, of is hij door een labo afgeprint??

Dirk
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Ik printte hem zelf af. Printer is een HP deskjet 5550.

Na de kleuraanpassingen blijft er een zweem hangen, alleen is het in plaats van rood nu wat bruinig geworden, en valt het zo hard niet meer op.

Het is niet wèg, maar ik kan er mee leven

Bedankt!
        Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

Comment

Hoi Pyro,

Ik heb voor de gein eens een printje gemaakt, bij mij heeft de kleine bruin/oranje haarkleur. Het lijkt wel dat de kleine een roodharige wordt. De versterkte versie die jij geprint zou ook nog aan het papier kunnen liggen, HP papier heeft de neiging huidtinten ed verkeerd weer te geven.

Grtz Willem
          Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Ik heb dezelfde printer, en soms hetzelfde probleem.
            Voor goeie prints laat ik via een labo afprinten (bovendien ook nog veel goedkoper).

Dirk
            Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Het gaat hem inderdaad over die rode tint

Nu ja... Het zal waarschijnlijk aan de instellingen van de camera en de lichtinval liggen denk ik.

De oplossing van Robby geeft wel een redelijk aanvaardbaar resultaat hoor.

Ik zal later eens met ander fotopapier proberen, ik gebruikte nu HP everyday semi-glossy.

Bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
              X