Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
In PS 7 (nl) heb ik volgend probleem : wanneer ik een selectie maak, vervolgens deze selectie omlijn, blijken de hoeken van de omlijning afgerond te zijn. Kan dit opgelost worden ?
Hallo, ik heb dat net eens geprobeerd maar wel in Photoshop CS en daar zijn de randen wel recht (haaks).
Heb verschillende varianten getest, binnen - midden en buiten en overal hetzelfde. Ook het aantal pixels is niet van invloed, maar staat de stijl op normaal en de doezelaar uit ?
Misschien dat iemand dit ook eens heeft gehad en de oplossing weet.
Succes ermee en de groeten, Jan.
Indien U een gewone selectie gemaakt heeft; zal U ook nog via menu selecteren de doezelaar kunnen verminderen ( minimum is 0.2); maar veel maakt dat niet uit.
Hoe groter U de pixels van de omlijning neemt; hoe groter de hoekafronding is.
PS: we spreken toch over hetzelfde hé ??Een selectie (rechthoek of vierkant) en deze omlijnen (via bewerken) met een kleur en een bepaalde grootte .
Ja, dus inderdaad een gedeelte selecteren met het selectiekader en vervolgens via het menu bewerken, omlijnen. Raar maar waar, wanneer ik kies voor omlijnen binnen de selectie zijn alle hoeken mooi recht. Wanneer ik kies voor omlijnen buiten de selectie worden de hoeken afgesneden.
Comment