Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagske PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagske PS

In PS 7 (nl) heb ik volgend probleem : wanneer ik een selectie maak, vervolgens deze selectie omlijn, blijken de hoeken van de omlijning afgerond te zijn. Kan dit opgelost worden ?

Met dank.

Re: vraagske PS

Uw doezelaar (vakje in je balk bovenaan met een nummertje in) op nul zetten.
    Groeten,
    Pascal.

Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.

Comment

Hallo, ik heb dat net eens geprobeerd maar wel in Photoshop CS en daar zijn de randen wel recht (haaks).
      Heb verschillende varianten getest, binnen - midden en buiten en overal hetzelfde. Ook het aantal pixels is niet van invloed, maar staat de stijl op normaal en de doezelaar uit ?
      Misschien dat iemand dit ook eens heeft gehad en de oplossing weet.
      Succes ermee en de groeten, Jan.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Nog steeds hetzelfde, zelfs met de doezelaar op 0.

Comment

Ik heb daarnet eens gekeken bij mij en hier zijn de hoeken recht, niks afgerond.
          Het zal ergens een instelling zijn maar dewelke hé
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Indien U een gewone selectie gemaakt heeft; zal U ook nog via menu selecteren de doezelaar kunnen verminderen ( minimum is 0.2); maar veel maakt dat niet uit.
            Hoe groter U de pixels van de omlijning neemt; hoe groter de hoekafronding is.

PS: we spreken toch over hetzelfde hé ??Een selectie (rechthoek of vierkant) en deze omlijnen (via bewerken) met een kleur en een bepaalde grootte .

Probeer het eens uit

Comment

Ja, dus inderdaad een gedeelte selecteren met het selectiekader en vervolgens via het menu bewerken, omlijnen. Raar maar waar, wanneer ik kies voor omlijnen binnen de selectie zijn alle hoeken mooi recht. Wanneer ik kies voor omlijnen buiten de selectie worden de hoeken afgesneden.

Comment

Working...
              X