Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik Collection (Google)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nik Collection (Google)

    Dank U wel Bertone voor het helpen meedenken voor een oplossing....Dacht dat het ging lukken helaas kreeg ik toch weer volgende boodschappen ...

    1.Scherm-afbeelding1 by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Waar ik op open klikte....kreeg vervolgens scherm 2

    2. Scherm-afbeelding2 by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    3. Scherm-afbeelding4 2023-03-10 om 16.27 kopiëren by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Wel eigenaardig gezien ik werk onder MacOS Ventura 13.2.1 ???

    Heb tevens mijn instellingen van mijn iMac kunnen herbronnen... zodat hij wel alle downloads toestaat ....zie instelling...

    Scherm-afbeelding Instelling iMac by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 10 maart 2023, 16:34.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #17
      Re: Nik Collection (Google)

      Da's heel normaal dat je dergelijke meldingen krijgt. Het verbaast me dat je zoiets nog nooit gezien hebt.
      Die 'elke willekeurige bron' had je nodig om zoiets ouds (en dus niet meer gekend) te kunnen installeren.
      Ik vraag me af of je, na installatie, de setting terugplaatst op wat zij vroeger stonden, nl. Apple Store en bekende ontwikkelaars.
      Ik blijf benieuwd om te horen of deze oude versie van Nik by Google nog werkt onder het (voorlopig) nieuwste MacOS, nl. 13.2.1. Versie 13.3 zit eraan te komen. Maar v.13 is alleszins nieuwer dan 10.7!

      Maar zoals ik vroeger al gezegd heb: eerst 'uninstal' en pas daarna 'instal'. Ik raad je ook aan om eventueel externe disks los te koppelen (niet zomaar, eerst eject en pas dan plug eruit!), alvorens die installatie te doen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Nik Collection (Google)

        Da's heel normaal dat je dergelijke meldingen krijgt. Het verbaast me dat je zoiets nog nooit gezien hebt.
        Die 'elke willekeurige bron' had je nodig om zoiets ouds (en dus niet meer gekend) te kunnen installeren.
        Ik vraag me af of je, na installatie, de setting terugplaatst op wat zij vroeger stonden, nl. Apple Store en bekende ontwikkelaars.
        Ik blijf benieuwd om te horen of deze oude versie van Nik by Google nog werkt onder het (voorlopig) nieuwste MacOS, nl. 13.2.1. Versie 13.3 zit eraan te komen. Maar v.13 is alleszins nieuwer dan 10.7!
        Had natuurlijk al wel eens dit soort venster gekregen als ik iets wat niet door Apple gekend was wilde downloaden maar ik kreeg nooit het eerste venster te zien waar ik dus wel kon verder gaan…maar weet niet of je het doorhebt maar de installatie gebeurde niet zie venster ivm het MacOS besturing systeem wat volgens het bericht niet hoog genoeg was…en ik heb de instelling niet terug gezet op enkel Apple toepassing waarom zou ik dat doen …..veiligheid ?
        Verder schrijf of je benieuwd bent of dergelijke oude items nog zouden werken op de nieuwe systemen….tot enkele weken geleden werkte die nik collection op dezelfde nieuwe iMac nog prima waarom het opeens niet meer gaat zal wel aan de update van ps liggen vrees ik ?
        En daarom probeer ik om zonder verdere kosten dit terug in orde te krijgen met de hulp van bd …omdat ikzelf eerder een leek ben in het Apple gebeuren …
        Last edited by freddy69; 10 maart 2023, 19:09.
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #19
          Re: Nik Collection (Google)

          ik zou met deze iedereen willen bedanken voor het meedenken in deze materie...en eigenaardig genoeg is het opgelost door iets
          wat ik eerder al geprobeerd had ...

          Ik heb zonet bij mijn plug-inns van PS2023 de google (waar de nik collections instaan) eraf gegooid en die van PS2022 (welke ik nog niet verwijdert heb) waar die plug in natuurlijk ook in staat .. gekopieerd naar de plug in van PS 2023 en geloof het of niet …het boeltje werkt weer…

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #20
            Re: Nik Collection (Google)

            Bedankt om te laten weten dat het probleem opgelost is, en hoe jij de de boel weer aan het praten gekregen hebt.
            Wat de veiligheid van  betreft: die wordt per systeemversie alsmaar strenger, vooral ivm het al dan niet toelaten van wat door hen is goedgekeurd of niet.
            Die vermelding dat je systeem OS recenter moet zijn dan 10.7 (Lion, dateert van 2011 !) heb ik inderdaad gemist, maar 't is duidelijk dat je huidige OS (13, Ventura) niet weet wat het hiermee aan moet. Ik vraag me af of het misschien nog een 32-bit app is.
            Last edited by LesC; 11 maart 2023, 22:14.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X