Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac of Windows PC, en wat dan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

    Let goed op bij het bestellen van die Apple Studio Display - want er zijn 3 opties van voeten/montagesystemen en omruilen nadien is erg moeilijk! Kijk de nummers grondig na! Het is te duur om fouten mee te maken
    (lees: ik zal nooit zo'n overprijsd scherm kopen - de kwaliteit is wel in orde maar de prijs/kwaliteitsverhouding is te ver buiten balans).

    Comment


    • #32
      Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

      Ik heb op een bepaald moment voor dezelfde keuze gestaan: mijn late 2012 27in iMac vervangen, maar door wat?
      M'n keuze was -- na veel zoek- en leeswerk -- gevallen, niet op een Mini, maar op een Max Studio, maar dan heb je het zelfde probleem: welk scherm, en een Apple Studio Display is voor mij en voor wat ik er nog mee doe echt wel te duur.
      Ik ben uiteindelijk opnieuw gegaan voor een 'all-in-one', een iMac met een 24in scherm ipv m'n vroegere 27in iMac. Ik moet zeggen dat ik deze keuze ook pas gemaakt heb nadat ik de mid 2009 17in MacBookPro van mijn vrouw vervangen had door een M1 24in iMac. Bij het installeren en testen van alle programma's bleek dat uiteindelijk voor mij exact dezelfde iMac de beste keuze te zijn. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

      Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit een  computer gecombineerd heb met een niet- scherm. Wat bv met camera en luidsprekers? Camera zou ik kunnen missen; hoewel ik omwille van Corona toch wel gebruik van gemaakt heb. Maar luidsprekers missen, terwijl ik de hele dag met muziek bezig ben op de Mac?

      Dat zijn een paar argumenten die ik in vorige posts nog niet ben tegengekomen, en daarom toch even wilde toevoegen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #33
        Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

        Luidsprekers bij je Mac?
        Kijk hier eens.
        Ik heb deze enkele jaren geleden bij Amazon gekocht en ben ermee in de wolken, Prachtige sound en een heel goede basreflex.
        Bij twijfel moet je eens komen luisteren.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #34
          Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Luidsprekers bij je Mac?
          Kijk hier eens.
          Ik heb deze enkele jaren geleden bij Amazon gekocht en ben ermee in de wolken, Prachtige sound en een heel goede basreflex.
          Bij twijfel moet je eens komen luisteren.
          Die zien er alleszins goed uit! Nu, het is ook kwestie van plaats (ruimte) dat die dingen innemen op mijn bureau. Met een all-in-one computer (en bij deze Mac zijn zowel muis als toetsenbord draadloos) heb ik in principe voldoende, al ben ik ervan overtuigd dat aparte luidsprekers beter zijn.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #35
            Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

            Les, die Klipsch zijn echt fantastisch, moet eerst gehaard hebben.
            Die basreflex kunt ge regelen en die doet je broekspijpen tegen uw been fladderen.
            Bij mij staan de luidsprekers achter mijn scherm.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Maar luidsprekers missen, terwijl ik de hele dag met muziek bezig ben op de Mac?
              Als je zelf met muziek bezog bent, ga dan naar een paar near-field monitors met aparte D/A en versterker. Ik gebruik nu al jaren deze https://pmc-speakers.com/products/archive/archive/db1s met een RME interface en Pioneer receiver (heb ik ook radio als ik wil). Nog geen moment spijt gehad van die boxen.

              Comment


              • #37
                Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Als je zelf met muziek bezog bent, ga dan naar een paar near-field monitors met aparte D/A en versterker. Ik gebruik nu al jaren deze https://pmc-speakers.com/products/archive/archive/db1s met een RME interface en Pioneer receiver (heb ik ook radio als ik wil). Nog geen moment spijt gehad van die boxen.
                Ik moet toegeven dat ik heel vaak met koptelefoon werk, temeer omdat ik het bureau met m'n vrouw deel. Ik heb ook al een aantal jaren flink gehoorverlies (waarschijnlijk teveel ellende in m'n leven moeten aanhoren), en draag sinds 2016 hoorapparaten. De vorige generatie van hoorapparaten is intussen opgevolgd door een nieuwe generatie met bluetooth verbinding. Ik heb dan ook een tijdje rechtstreeks van de Mac naar mijn 'oortjes' gestreamd, maar de geluidskwaliteit van mijn koptelefoon (nochtans ook maar een simpele Beats3 van Dr.Dré) is beter.

                Om maar te zeggen... 't is moeilijker dan op 1-2-3 en op een publiek forum uitgelegd. Ik wil dan ook deze topic niet kapen, maar wilde alleen maar meegeven dat als je van een all-in-one overschakelt op een computer met apart scherm (da's bij mij met Mac al héél lang geleden), je toch rekening moet houden met andere zaken dan alleen maar beeld.
                Op die luttele tijd die mij misschien nog rest, wil ik geen kopzorgen ivm met aansluitingen e.d. hebben, en de kwaliteit is ruim voldoende.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #38
                  Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Ik ga allicht eind dit jaar ook de knoop doorhakken; Mac Mini of Studio. Maar volgens ik lees op het forum van MacRumors geven toch velen de voorkeur aan de Apple Studio Display.
                  Hier alvast een goede review website: https://www.rtings.com/monitor/reviews/best/mac-mini
                  Handige link

                  onlangs ook overgeschakeld naar een Mac Mini M2Pro met 1TB ssd en 32 Gb ram, en tot nu toe werkt alles vlot, alleen werden mijn canon camera's niet herkend (7D, 7DII, 70D), dan maar vlug opgelost met een geheugenkaartlezertje

                  er is wel een aanpassingsperiode nodig wanneer je overschakelt van windows naar mac, ik ga hier windows niet afkraken, maar ik denk dat de mac gewoon duurzamer is en langer zal meegaan, valt na een tijdje te bekijken
                  investering is wel fors duurder

                  gelukkig kon ik nog mijn IIyama-scherm gebruiken, maar ik kijk toch uit naar een 5K-scherm
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
                    Handige link

                    onlangs ook overgeschakeld naar een Mac Mini M2Pro met 1TB ssd en 32 Gb ram
                    Hetzelfde hier, ook de Mac Mini M2Pro ter vervanging van de Mac Pro.
                    Geweldig machine, dit gekoppeld aan een Eizo scherm

                    Groeten,
                    Raf
                    Instagram

                    Comment


                    • #40
                      Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                      Hetzelfde hier, ook de Mac Mini M2Pro ter vervanging van de Mac Pro.
                      Geweldig machine, dit gekoppeld aan een Eizo scherm

                      Groeten,
                      Raf
                      ik heb gekozen voor de 16 core gpu, niet voor de 19 core gpu, ik zal al ruimschoots aan mijn budget ;-)

                      ik denk wel dat ik voorlopig wel futureproof ben...
                      Mijn website: http://www.michelpyck.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Mac of Windows PC, en wat dan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
                        ik heb gekozen voor de 16 core gpu, niet voor de 19 core gpu, ik zal al ruimschoots aan mijn budget ;-)

                        ik denk wel dat ik voorlopig wel futureproof ben...
                        Mijn website: http://www.michelpyck.be

                        Comment

                        Working...
                        X