Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik COllection 4 en Affinity

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nik COllection 4 en Affinity

Is er iemand die deze combinatie al gebruikt ?
    Nik Collection 4 komt met DXO viewpoint als perspective effect. Heeft iemand die al even gebruikt ? Is die even goed als de DxO-viewpoint ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: Nik COllection 4 en Affinity

Ja ik, maar ik ben nog Affinity aan het leren eigenlijk, ik kan niet goed overweg met die Engelse termen en benamingen.
    Maar bij mij werkt NIK (het is toch dit dat u bedoelde?) in elk geval heel goed. No probs at all.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Met uitzondering van... Perspective Efex! En dat zou aan Affinity Photo liggen:

Gelukkig is Perspective Efex ook als standalone te lanceren, maar... in dat geval moet je eerst je RAW omzetten naar een tiff-bestand.
      Vanuit DxO Photolab 5 (waar je uiteraard ook nog Viewpoint 3 hebt) is het geen enkel probleem om Perspective Efex te gebruiken, maar er wordt sowieso geen RAW-bestand naar PE gestuurd.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Met uitzondering van... Perspective Efex! En dat zou aan Affinity Photo liggen:

Gelukkig is Perspective Efex ook als standalone te lanceren, maar... in dat geval moet je eerst je RAW omzetten naar een tiff-bestand.
        Vanuit DxO Photolab 5 (waar je uiteraard ook nog Viewpoint 3 hebt) is het geen enkel probleem om Perspective Efex te gebruiken, maar er wordt sowieso geen RAW-bestand naar PE gestuurd.
        het gebruik van DXO-Viewpoint als afzonderlijke appl is een stap te veel.
        Je past eventueel een foto aan, je wil die rechtop zetten of perspectief aan passen en dan wil je verder doen ... Betekent één maal bewaren voor DXO, DXO op straten, opladen aan passen en opnieuw bewaren en dan Affinity de foto weer binnen halen ...
        Nu, er mag wel gezegd dat de perspectief-aanpassingsmodules in Affinity knap, schitterend werk leveren, alleen, het is, zijn een destructieve bewerking(en) en nadien kan je geen stap terug, tenzij je een gedubbeld layer had gemaakt ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Je hebt ook een simpel maar uitstekend progje en het kost niet overdreven veel.

Werkt op PC en Mac.
          Ik heb het veel gebruikt voor ik overweg kon met Photoshop.
          Ik heb het ergens nog wel staan op een HDD.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
          X