Hallo, ik had graag een tekentablet Wacom Intuos Pro aangekocht, ik werk op een mac met een 27inch scherm en twijfel de Wacom Intuos Pro small of de Wacom Intuos Pro medium, het is voor fotobewerking.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tekentablet
Collapse
X
-
-
Re: Tekentablet
Ik moest het even opzoeken welke ik heb.
Ik heb blijkbaar de small.
Ik doe vooral beauty retouch en het is net doenbaar. Maar het zou wenselijk zijn dat hij iets groter was.
Stom dat ik nu pas merk dat er verschil is in grote. Had ik voor die kleine meerprijs toch beter de medium genomen.
Comment
-
ik gebruik ook medium en zeer tevreden met de grote.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk berichtik gebruik ook medium en zeer tevreden met de grote.
van mijn scherm?
Comment
-
ik ben zelf onlangs van een 24 naar een 27 inch scherm overgestapt, en merk niet zo veel verschil in werken, ik vermoed dat je met een medium tablet naukeuriger kunt werken dan met een small
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door cdtje Bekijk berichtMijn eerste gedacht was de small wegens ruimte bureau, maar met mijn 27inch scherm twijfel ik, moet ik rekening houden met die grootte
van mijn scherm?mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
keuze van tablet hangt niet zozeer van de grote van je scherm af maar wel van aantal pixels.
als je fotobewerking doet in 4k-mode heb je M-formaat nodig om goed te kunnen werken, als je in
HD werkt voldoet kleiner formaat
Comment
-
hier zeer tevreden over de xppen 15.6 artist : een 15.6 inch scherm waardoor je de aanpassingen rechtstreeks op het beeld doet (en niet via een tablet op je computerscherm).
Veel goedkoper dan de wacom : ik betaald 299 EUR bij een black friday aanbieding.
Toch de moeite waard om hier eens te gaan kijken, want het maakt toch een enorm verschil. Je hebt wel een HDMI aansluiting op je computer nodig en USB-A-poort. Je kan natuurlijk adapters hiervoor gebruiken en de aansluiting aan de XP-pen gebeurt via een USB-c-poort. Wordt geleverd met een zwarte handschoen (gebruik ik eigenlijk nooit) en 8 pennetjes. De XPpen heeft 4 toetsen die programeerbaar zijn per programma en een draaiknop die bv. vergrotingen van je beeld of je penseel heel makkelijk maakt.
Vriendelijke groeten
Peter
Comment
-
Ik ben op zoek naar een tekentablet. Na flink wat research zit ik te twijfelen tussen de XP-Pen Deco 01 V2 en de Wacom Intuos Pro medium.
ik ben niet gewend om met een tablet te werken dus ik weet ook niet in hoeverre het zal bevallen. Maar als het meezit ga ik binnenkort beginnen aan de kunstacademie en dan zal ik hem sowieso veelvuldig gebruiken. Het is dan ook echt voor tekenen. Ik teken vaak op hoge resoluties en ik wil het ook professioneel gaan doen.
Denken jullie dat de XP-Pen drawing pad geschikter is of de Wacom intuos?
Heeft iemand daar ervaring mee? en weet iemand of er ook wat aan te doen is?
Comment
-
-
Die Artist Pro 16 lijkt precies iets wat ik zoek.
Ik heb vroeger proberen te werken met een Wacom en dit was voor mij krasselen. Ben er na weken miserie mee gestopt.
Het lag niet aan de Wacom maar aan mezelf. Ik kon gewoon niet tekenen op iets zwart en tergelijke tijde naar je scherm kijken, dat lukte me gewoon niet.
Die Artist Pro 16 lijkt mij wat ik zoek, alleen weet ik niet of je ermee kunt inzoomen. Moet er iets meer over weten te komen.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
Comment