Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPU niet compatibel op Imac - Catalina 10.15.7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPU niet compatibel op Iamc - Catalina 10.15.7

Beste Unalom,
    ok, probeer het eens uit te vissen, maar ben daar zo voorzichtig in om geen problemen op te halen, dit kan ik nog omzeilen.
    Nee nog niet opgelost.
    Idd onder meer Les kent er wel wat van.
    Die heeft me al vele malen zeer goed gehouden.
    Ik hoop ook nog op enige tijd met deze verder te kunnen.
    Maar als het echt me op de zenuwen begint te werken dan ga ik er toch voor ne nieuwe maar dan zoals Les aankaarten met de nieuwe chip.
    alvast bedankt vr je tijd
    Last edited by IngridVD; 7 december 2021, 13:23.
    groetjes Ingrid

Comment

Alle nodige info vind je bij Mac onder het 'appeltje':  'About this Mac' of in het NL: Over deze Mac. Met een gratis te downloaden programma Machine Profile heb je ook meteen alle info over jouw Mac netjes bijeen in een venster. Dat programma vind je rechtstreeks bij MicroMat (https://www.micromat.com/products/machineprofile/) of via MacUpdate (https://www.macupdate.com/app/mac/42932/machineprofile)
      Met Activity Monitor/Activiteitenweergave, een programma van Apple zelf, te vinden in je Utilities/Hulpprogramma's folder (die dan weer in Applications/Programma's zit) kun je zien welke programma's hoeveel RAM gebruiken e.d.
      Daarnaast maak ik gebruik van een appje, nl. Memory Clean 3 van FIBLAB, om af en toe RAM vrij te maken, indien nodig.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Alle nodige info vind je bij Mac onder het 'appeltje':  'About this Mac' of in het NL: Over deze Mac. Met een gratis te downloaden programma Machine Profile heb je ook meteen alle info over jouw Mac netjes bijeen in een venster. Dat programma vind je rechtstreeks bij MicroMat (https://www.micromat.com/products/machineprofile/) of via MacUpdate (https://www.macupdate.com/app/mac/42932/machineprofile)
        Met Activity Monitor/Activiteitenweergave, een programma van Apple zelf, te vinden in je Utilities/Hulpprogramma's folder (die dan weer in Applications/Programma's zit) kun je zien welke programma's hoeveel RAM gebruiken e.d.
        Daarnaast maak ik gebruik van een appje, nl. Memory Clean 3 van FIBLAB, om af en toe RAM vrij te maken, indien nodig.
        Dag Les,
         'About this Mac' of in het NL: Over deze Mac, dat ken ik ;-)

bedankt vr de extra info ivm apps Machine profile, bekijk het eens.

Die activiteitsweergave al gekeken niet gevonden, nu ff extra opgelet, veronderstel dat het dan bij geheugen staat, naast de app zie je dan GB of MB staan, zit ik nu juist ?

die memory clean heb ik al op jou aanraden vr iets anders denk ik, al even geleden, maar dan nog de Memory clean 2, maar zo'n clean nog nooit gedaan.
        Heb je gratis of betalende ? eender waar te downloaden of welke best ?
        Gebruik wel af en toe de Onyx ook op jou aanraden helpt dit ook ?
        Last edited by IngridVD; 9 december 2021, 14:33. Reden: tekst toegevoegd
        groetjes Ingrid

Comment

Veel vragen… ik zal zien hoe ik ze kan beantwoorden.
          Activity Monitor/Activiteitenweergave is een programma van Apple dat je in je Programma’s of Hulpprogramma’s folder moet kunnen terugvinden. Ik zit nu niet aan m’n Mac, maar zal straks of morgen een antwoord sturen op je mailtje.
          Memory Clean is nuttig, misschien niet meteen noodzakelijk, maar het kan van pas komen om -indien nodig- geheugen vrij te maken (door een bepaalde compressietechniek). Bij het verlaten (quit) van een programma wordt niet altijd alles weer vrijgegeven. Ik heb v.3, maar met v.2 heb je, meen ik, voldoende functionaliteit. Mijn versie komt, dacht ik, van de AppStore, en kost een paar €, kan wellicht ook can Fiblab voor dezelfde prijs.
          OnyX is al lang geleden dat ik dat nog heb laten draaien. Vooral nuttig als je je Mac niet alle dagen gebruikt, of je -zoals ik- ‘s nachts alles uitschakel.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
          X