Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Bibliotheek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop Bibliotheek

    Teneinde plaats vrij te maken op een bijna volle harde schijf deze vraag.
    Er staat een map op een harde schijf met de naam 'Photoshop Bibliotheek'.
    Daar staat voor 4,5 TB aan foto's op. Verdeelt over jaartallen.
    Bij mijn weten is die map niet door mij gemaakt en geplaatst.
    Mijn vraag : kan ik een deel van de inhoud verplaatsen zonder de map zelf te verwijderen.

  • #2
    Re: Photoshop Bibliotheek

    Oorspronkelijk geplaatst door toontoont Bekijk bericht
    Teneinde plaats vrij te maken op een bijna volle harde schijf deze vraag.
    Er staat een map op een harde schijf met de naam 'Photoshop Bibliotheek'.
    Daar staat voor 4,5 TB aan foto's op. Verdeelt over jaartallen.
    Bij mijn weten is die map niet door mij gemaakt en geplaatst.
    Mijn vraag : kan ik een deel van de inhoud verplaatsen zonder de map zelf te verwijderen.
    4,5 TB aan foto's, hallo croquette. En hoeveel staan er op BD?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop Bibliotheek

      Als de bron je niet bekend is zou ik eens koekeloeren in de mappen wat daar in staat van beelden.
      Indien alle beelden je totaal onbekend overkomen dan kunnen die prima weg denk ik dan.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop Bibliotheek

        Meestal zijn dat mappen die automatisch worden aangemaakt na het inladen van je foto’s in een programma, zoals BvB LR. Het zijn je originele RAW bestanden. Stel je wist per abuis een raw bestand/schijfje, dan heb de originele kopieën nog in deze mappen 😉
        Je kunt ze wel verplaatsen naar een andere map, maar als je dan in LR wil bewerken daarna, zal hij de oorspronkelijke foto niet vinden, ‘kan map niet vinden. Je zal ze dan opnieuw moeten uploaden😉
        Rp

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop Bibliotheek

          Alles snel samengevat: niet te vlug weggooien!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop Bibliotheek

            Citaat van TS:Bij mijn weten is die map niet door mij gemaakt en geplaatst.einde citaat.
            Ik zou ze dan maar eerst eens goed scannen ene hoe is die dan op uw Pc terecht gekomen?
            Is toch een enorme map, heb je dan zo'n grote harde schijf?
            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X