Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet stopt met gratis webruimte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet stopt met gratis webruimte

    Antagonist is voor mij één van de beste en betrouwbaarste hostings , vanaf 4,99 per maand voor 25gb : https://www.antagonist.nl/
    Groetjes, Fabrice
    www.fabke.be

    Comment


    • #17
      Re: Telenet stopt met gratis webruimte

      Het is dus zover.
      Net een mail gekregen dat de site op 1/6/2022 offline gaat.
      Het wordt dus zoeken naar een alternatief.
      De website "Beertjesfotosite was eigenlijk het enig dat mij aan Telenet bond, ook al vond ik het duur worden.
      Ik ga maar eens kijken hoe ik de 10€/mnd voor de site kan recupereren in alternatieve aanbiedingen (TV-internet -tel/GSM)
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #18
        Re: Telenet stopt met gratis webruimte

        ik ga je website wel missen, niet dat ik er elke week op zat, maar het is een eenvoudige, duidelijke website met veel informatie bij elkaar verzameld! Bedankt daarvoor!
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #19
          Re: Telenet stopt met gratis webruimte

          ik ga je website wel missen, niet dat ik er elke week op zat, maar het is een eenvoudige, duidelijke website met veel informatie bij elkaar verzameld! Bedankt daarvoor!
          Bedankt voor de appreciatie, er zit inderdaad heel veel werk in.
          Ik denk wel dat ik uiteindelijk hem wel ergens zal plaatsen, zou het ook jammer vinden om al het werk verloren te laten gaan.
          Als ik hem opnieuw publiceer zal ik hem ook wat herwerken, ik heb er al een tijdje niet meer aan gewerkt, fotograferen is leuker
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #20
            Re: Telenet stopt met gratis webruimte

            Ik ken uw webstek al een heel eind en die is eenvoudigweg subliem te noemen.
            Ik kom er nog dikwijls eens koekeloeren en eerlijk gezegd, ik heb in het begin veel geleerd hoor.
            Iets in dien aard zou BD ook mogen maken.
            Gedaan met al dat doorlopen en zoeken.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Telenet stopt met gratis webruimte

              Ik heb zowat de beslissing genomen.
              Mijn modellenportfolio ga ik op Google plaatsen , ik heb al een aantal websites gezien, lijkt mij aardig voor een portfolio.
              Beertjes fotosite blijft ook bestaan.
              Nog even de statcounter bekeken, totaal 2.000.000 bezoekers, op de hoogdagen tot 1000 bezoekers/dag nu nog +/-100/dag (gisteren :95) (al 2 jaar niet meer aan gewerkt) , maar kan ik moeilijk laten verdwijnen.
              Ik ga een domeinnaam aanvragen en webspace.
              Ben van plan om domeinnaam en webruimte te scheiden, als de prijzen van de webruimte te snel oplopen kan ik eenvoudiger overstappen
              Beertjesfotosite wordt volledig herwerkt, dode links eruit en up to date gemaakt, wordt een heel werk.
              Aan de structuur van de site ga ik niets veranderen, ik heb het voor de gebruiker zo eenvoudig mogelijk gehouden om in de site te zoeken
              Het wordt terug studeren, de site is met Dreamweaver gemaakt, geen eenvoudig programma, en de site zit ook redelijk complex in elkaar, omdat ik er voor heb gezorgd dat naar ieder individuele pagina een link kan gelegd worden.
              Is vooral van belang als voor een bepaald onderwerp (vb fotoclubs) , naar het desbetreffende artikel wordt verwezen (er liggen vandaag zowat 6000 links naar de site of een artikel binnen de site)
              De Naam ?
              Is een groot dilemma, ik vind de naam zelf wat oudbollig, maar heeft wel een grote bekendheid. zowat 700.000 unieke bezoekers zijn al op de site geweest.
              Als ik de naam verander, is het totaal herbeginnen.
              Er is wel wat haast bij, als ik nu een domeinnaam aanvraag dan kan ik bij telenet een blanco versie van Beertjesfotosite zetten met op iedere pagina een link, ik vrees dat ik na 1jan geen update meer kan doen bij telenet, 1juni gaat alles er af.
              De kosten?
              gaat zowat 80€ per jaar kosten , maar mijn ervaring is dat het ieder jaar 10-20% duurder wordt.
              Daarom ben ik van plan om een sponser te zoeken, hoef er geen geld mee te verdienen maar als ik uit de kosten kom ben ik tevreden, met die aantallen hits moet toch iets mogelijk zijn denk ik.
              Iemand commentaar-suggesties ?

              .
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #22
                Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                Wel, ik heb het even opgezocht en ik ben nu bijna 15 jaar klant bij Webreus. Op al die tijd is mijn site en email denk ik 2 keer onbereikbaar geweest.
                Ik heb gekozen voor de Powerformule, 50Gb diskruimte en onbeperkt dataverkeer. Heb je minder dan 500Gb dataverkeer per maand dan kan je zelfs nog een goedkoper abo nemen.
                Ik betaal 19,99 euro per jaar voor de Powerformule, ook mijn domeinnaam heb ik bij hen geregistreerd, hiervoor betaal ik 6,99 euro per jaar en ik ben eigenaar van de domeinnaam.
                Bovendien betaal ik al 15 jaar hetzelfde bedrag.
                Zijn er met een betere service, waarschijnlijk wel, maar niet voor deze prijs.
                https://www.webreus.nl/
                Dirk C.

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                  @ Beertje 2
                  Ook voor mij is jouw site al heel vaak een hulp en inspiratie geweest. Heel veel dank hiervoor.
                  Jammer dat je nu zo veel extra werk hebt. Maar velen zullen je dankbaar blijven.
                  "Beregoede site!"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                    Oorspronkelijk geplaatst door codi Bekijk bericht
                    Wel, ik heb het even opgezocht en ik ben nu bijna 15 jaar klant bij Webreus. Op al die tijd is mijn site en email denk ik 2 keer onbereikbaar geweest.
                    Ik heb gekozen voor de Powerformule, 50Gb diskruimte en onbeperkt dataverkeer. Heb je minder dan 500Gb dataverkeer per maand dan kan je zelfs nog een goedkoper abo nemen.
                    Ik betaal 19,99 euro per jaar voor de Powerformule, ook mijn domeinnaam heb ik bij hen geregistreerd, hiervoor betaal ik 6,99 euro per jaar en ik ben eigenaar van de domeinnaam.
                    Bovendien betaal ik al 15 jaar hetzelfde bedrag.
                    Zijn er met een betere service, waarschijnlijk wel, maar niet voor deze prijs.
                    https://www.webreus.nl/
                    Dat is een goeie prijs! Eerlijk gezegd, veel service heb je niet nodig als het enkel is om wat foto's te stockeren.

                    Ik heb net de rekening gekregen voor de vernieuwing van mijn one.com webruimte: €89 en centen. Eigenlijk behoorlijk wat om wat foto's op het net te zetten. Maar een peulschil vergeleken wat Proximus voor iets vergelijkbaar rekent.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                      Ik ben bezig met Beertjes fotosite als volwaardige website van telenet weg te halen en naar Vimexx over te brengen.
                      Kostprijs: 37.63€ voor 1ste jaar Incl BTW en domeinnaam (10GB dataverkeer onbeperkt aantal domeinnamen onbeperkt
                      vanaf 2de jaar: 48€ incl btw en domeinnaam
                      Is de +/--helft van one.com
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                        De website is nu online: www.beertjesfotosite.be
                        Is nog de originele Telenet site.
                        Ben eerst bezig alle dode links eruit te halen , daarna grondig herwerken, wordt een hele klus
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                          Het werkt prima en zeer snel.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                            Ondertussen al heel wat werk verzet, alle dode links er uit en voorpagina aangepast .
                            Enkel nog onzeker over de cookies, bestaat er een script voor de juiste vermeldingen die op de site moeten komen ivm cookies ?
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment

                            Working...
                            X