Voor de zoveelste keer heeft Photoshop opnieuw een eerder drastische (vervelende) wijziging doorgevoerd.
Als je foto's hebt bewerkt en je wilt die opslaan in jpg dan kan dat niet meer rechtstreeks, jpg staat niet meer in de optionele extensies
Enkel Tiff, PSD, jpg 2000 (jpg 2000 heeft dan misschien een betere compressie maar niet alle browser ondersteunen dit formaat)(nog niet)
Vraag is waarom jpg er meteen uitgooien.
Kopie opslaan in jpg kan wel , maar dan staat er bij uw foto"kopie"
Wil je toch in jpg , dan moet je eerst de modus omzetten naar 8bit
Hetzelfde als je meerdere lagen hebt open staan, moet je eerst 1 laag maken.
Wel vervelend, zijn een heleboel handelingen bij , vooraleer je een foto kan opslaan.
Ga je via "snel exporteren als jpg" dan hangt er geen kleurprofiel aan de foto, wat ook heel vervelend is .
Vroeger werden de lagen aut. verenigd, en opslaan in jpg was geen probleem.
Ik heb ondertussen een handeling gemaakt die hetzelfde doet, maar ik begrijp niet wat het voordeel is om dit nu te wijzigen, alleen meer werk
Als je foto's hebt bewerkt en je wilt die opslaan in jpg dan kan dat niet meer rechtstreeks, jpg staat niet meer in de optionele extensies
Enkel Tiff, PSD, jpg 2000 (jpg 2000 heeft dan misschien een betere compressie maar niet alle browser ondersteunen dit formaat)(nog niet)
Vraag is waarom jpg er meteen uitgooien.
Kopie opslaan in jpg kan wel , maar dan staat er bij uw foto"kopie"
Wil je toch in jpg , dan moet je eerst de modus omzetten naar 8bit
Hetzelfde als je meerdere lagen hebt open staan, moet je eerst 1 laag maken.
Wel vervelend, zijn een heleboel handelingen bij , vooraleer je een foto kan opslaan.
Ga je via "snel exporteren als jpg" dan hangt er geen kleurprofiel aan de foto, wat ook heel vervelend is .
Vroeger werden de lagen aut. verenigd, en opslaan in jpg was geen probleem.
Ik heb ondertussen een handeling gemaakt die hetzelfde doet, maar ik begrijp niet wat het voordeel is om dit nu te wijzigen, alleen meer werk
Comment