Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe ssd schijf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Externe ssd schijf

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Het probleem is dat de schijven(schijf) via windows gevuld wordt en gebruikt wordt met een onbekend besturingssysteem, schijnt geen Linux of Androïd te zijn en of dat virtuele windows schijven herkent?
    Volgens mij zitten er 4 stukje silicium oid van 2TB in, want ze verkopen als 2, 4, 6 en 8TB
    Kan je in schijfbeheer de volumes niet bekijken en aanpassen of eventueel verwijderen ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Het probleem is dat de schijven(schijf) via windows gevuld wordt en gebruikt wordt met een onbekend besturingssysteem, schijnt geen Linux of Androïd te zijn en of dat virtuele windows schijven herkent?
      Volgens mij zitten er 4 stukje silicium oid van 2TB in, want ze verkopen als 2, 4, 6 en 8TB
      heu ... er moet wel "iets" tussen zitten dat aan windows laat weten dat het om een bekend lees/schrijf en schijfprotocol gaat, anders denk ik niet dat windows die schijf gaat herkennen als "valid device".

Comment

Ik ben eens tot op de site van alternate gesurfd. Je kan inderdaad een Samsung evo 870 8tbyte kopen voor minder dan 700 euro. Oeps. Die prijsdaling had ik niet verwacht.

Heb je een naam of modelnummer van je schijf?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
        EOS 10 Glas 28-105 70-210

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
          Ik ben eens tot op de site van alternate gesurfd. Je kan inderdaad een Samsung evo 870 8tbyte kopen voor minder dan 700 euro. Oeps. Die prijsdaling had ik niet verwacht.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Dat zijn wel SATAIII schijven, geen PCIe, de snelheidswinst tov een 7200tpm HDD is minder groot.
          Zal toch maar mijn 8TB Barracuda PRO eens opkuisen.
          Geen enkel snelheidsprobleem met LR hiermee, catalog staat wel op een oude 850 EVO, die ondertussen 32TB heeft geschreven en dus nog niet aan de helft van zijn kilometers zit.

Maar voor een laptop is zo'n grote SSD een droom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
            Het enige wat ik kan vinden: USB 3.0
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb hier een spot goedkope chinese 8TB SSD en die presenteert zich als 4x HDD van 2TB, wat weer jammer is wat ik hem gekocht voor de 8TB.
              Dat is niet te vertrouwen... Er zijn meerdere artikels geweest van 'fake' chinese SSD's die zich qua capaciteit groter tonen dan in werkelijkheid.
              Er zijn er zelfs die gewoon een paar USB sticks in een SSD omhuizing stoppen en deze dan een SSD noemen:
              *Reuploaded* because the listing isn't super clear on if this is intended to be a Hard Drive or an SSD. In some parts it says Hard Disk, 5400RPM etc. Then ot...

Heb je daar specs of foto's van?

Performance kan je beste is altijd eens testen met bv. CrystalDiskmark

En de capaciteit kan je altijd testen met H2testw (Pas op, deze tool verwijdert alle data om te testen!!!)
              H2testw, free download for Windows. A free tool to measure the available storage capacity of a USB drive.
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik vraag me af of het mogelijk zoiets is?

Daarvan vraag ik me al lang af of men 8TB kan leveren tegen die prijs!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Begin deze week mijn externe HDD naar de haaien. Was al heel oud hoor, nog USB 2.
                  Bij Alternate een Samsung Portable SSD T5 (1TB) besteld en er € 114,99 voor betaald. Opsturen was gratis.
                  Dus 8TB voor een HDD of SSD voor enkele tientjes vind ik toverkunst. Ik geloof allang niet meer in Sint-Niklaas of de kerstman.

Ik heb hier een programma en dat heet KillDisc en dat maakt uw schijf helemaal leeg (ttz zet allemaal 0 in) je kunt die schijf 1 x, 2x, tot 5 x overschrijven en dan is er niks meer te zien.
                  Windows ziet ze zelfs niet meer, achteraf moet je een MBR zelf erop zetten en dan zie je ze terug staan in Computerbeheer ==> Schijfbeheer.
                  Als de inhoud dan terug 8TB is dan zal het zo wel zijn zeker.
                  Maar voor die schijf, in de veronderstelling 8TB groot is, helemaal blank is volgens de USA Army methode zou het weleens 48 uur of zelfs veel langer kunnen duren voor die blank is.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb eens een Micro SD kaartje via Ebay gekocht dat in werkelijk 8Mb was maar als 32gb werd verkocht. In de camera en op de pc toonde het als de juiste capaciteit, maar er werd niets op bewaard. Die softwaretruc kun je ook met hele kleine ssd's uithalen om er vanaf te komen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Working...
                    X