Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke pc

Welke Lr. Mischien worstelt hij hierom, info Adobe copy paste " Windows 10 Anniversary Update (versie 1809) of hoger
    GPU met ondersteuning voor DirectX 12. Zie deze Microsoft-documentatie om er achter te komen welke versie van DirectX op uw systeem aanwezig is.
    Intel GPU's: Skylake GPU of hoger is vereist". Al redelijke oude cpu, in 2013 had die 86 sec nodig voor PS met openCL te starten. Ik denk dat ge beter een nieuwe desktop aankoopt, dan te beginnen kl..ten en te vloeken, het gaat er niet op beteren.
    Last edited by guido.g; 17 januari 2021, 15:01.
    https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
      ik heb nu een desktop met intel i7 3770 cpu
      3.4ghz- 3.9 ghz
      32 gb ram
      240 ssd ( nog 130gb vrije ruimte)
      2Tb hdd
      en toch als ik Lr open duurt dat meestal 1 minuut voor dat open is
      en als ik soms foto's moet importeren kan dat nog langer duren alvorens LR open is, en dikwijls sluit hij gewoon
      of krijg ik de melding dat LR niet werkt
      hoe komt dit toch, en kan ik daar iets aan doen?
      mvg Tweetty
      Dergelijke configuratie zou toch nog relatief vlot moeten draaien... Niet meer het recentste, maar ik heb nog oudere systemen draaien die ik nog 'vlot' zou noemen.

Paar vragen:
      - Was deze configuratie altijd al 'traag', of is dat iets recent?
      - Staat lightroom en de cache (bij preferences) op de SSD of verwijst er iets naar de HDD?

Heb je lightroom er al eens volledig gedeinstalleerd en na een reboot terug geïnstalleerd met default settings?

Ik zie geen 'GPU' in je configuratie? Draai je op de interne gfx van de i7 3770?
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

hoi Infernoken
        alvast bedankt voor uw reaktie.
        de pc draaide vroeger wel vlotter, nu heeft hij vooral problemen met LR vind ik
        er zit een grafische kaart in, nividea geforce gtx 750 ti 2gb geheugen.
        mijn lr cataloog is +- 5,7 gb groot, is dit te veel?

Staat lightroom en de cache (bij preferences) op de SSD of verwijst er iets naar de HDD?, wat bedoel je hier juist mee, ik ben niet zo een computer expert hoor:-)
        mvg Tweetty
        Last edited by tweetty; 19 januari 2021, 14:39. Reden: iets vergeten te vermelden
        bd0379be

Comment

hoi Infernoken

Staat lightroom en de cache (bij preferences) op de SSD of verwijst er iets naar de HDD?, wat bedoel je hier juist mee, ik ben niet zo een computer expert hoor:-)
          mvg Tweetty
          - Heb je al eens lightroom gereset?

ALT & SHIFT inhouden en dan rechtsklikken op lightroom icoon en openen.
          Dan zou je een pop-up menu moeten krijgen waarmee je lightroom terug in de oorspronkelijke staat herstelt.

- Staat lightroom en de cache (bij preferences) op de SSD of verwijst er iets naar de HDD?, wat bedoel je hier juist mee, ik ben niet zo een computer expert hoor:-)
          Waar staat je catalog? Op de C-schijf? (Dit is waarschijnlijk je SSD) Of op een andere drive, zoals bv D: ? (Waarschijnlijk is dit dan je HDD)
          Dit kan je vinden bij preferences in lightroom
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

hoi Infernoken

mvg Tweetty
            5,7 GB lijkt me erg veel voor een catalog.
            Ik veronderstel dat je dagelijks een backup maakt ? In datzelfde proces wordt ook een verificatie en compress gedaan.

Comment

eerlijk, ik heb nog maar een keer of 3 nen backup gemaakt
              bd0379be

Comment

Ik heb een Xeon CPU E3-1245 @3,4GHz, 16,0GB RAM en een 500GB ssd.
                Mijn foto's staan en bewerk ik via een Xpenology-Nas (HP proliant microserver)

Werkt allemaal zeer vlot, Lightroom Classic is operationeel na 20s, vroeger sneller, maar ik moet eens de grote schoonmaak houden
                Eenmaal de schijven van de NAS opgestart zijn werken ze ook meer dan snel genoeg om te bewerken.
                Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Working...
                X