Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom probleem !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom probleem !

Hallo, Heb onlangs de nieuwste versie Lightroom cc geïnstalleerd op mijn mac , heb paar keer foto's kunnen downloaden , tot ik de melding kreeg : kan bestand niet naar doelmap kopiëren omdat die niet beschrijfbaar is ! Wat heb ik verkeerd gedaan , en wie kan me helpen dit probleem op te lossen waarvoor dank bijvoorbaat !

Mvg,

Pierre

Re: Lightroom probleem !

Dit is mogelijk geen Lightroom probleem.
    Het zou kunnen dat de doelmap op een of andere manier "alleen lezen" is geworden.
    Ik heb geen mac, dus kan je de juiste werkwijze niet vertellen om dit opnieuw te wijzigen.
    Google is je vriend en er zijn hier op dit forum genoeg mac-gebruikers die je, indien nog nodig, kunnen helpen.
    Volgens wat ik zie moet je in de finder naar je doelmap gaan en daar de eigenschappen aanpassen naar "lezen en schrijven".
    Luc

Comment

Goeie uitleg, LucFT!

Map via de Finder selecteren, rechtsklikken en Get Info vragen (ik heb een Engels systeem, maar jij zult de NL variant wel vinden). -- NL: Toon Info
      Op het venstertje onderaan vind je bij Sharing & Permissions (NL Delen en Bevoegdheden):

Als je daar geen lees- en schrijfrechten hebt, op het slotje klikken, je admin-paswoord ingeven en aanpassen. Succes!
      Last edited by LesC; 6 augustus 2020, 09:44. Reden: NL vertaling toegevoegd
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dag L & L , Heb nog eens geprobeerd , lezen en schrijven stond wel aangevinkt ,mijn werkwijze : kopiëren als DNG , map naar harde schijf , laat voorvertoning zien en toch lukt het niet ???

Mvg,

Pierre

Comment

Spijtig, was het proberen waard.
          Nu onze lokale Lightroom goeroe is Piet Van den Eynde, bereikbaar via mail, chat etc.: https://www.morethanwords.be/blog
          Hij werkt met mac en kent Lightroom als geen ander.
          Veel succes.
          Luc

Comment

Working...
          X