Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7, einde verhaal.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 7, einde verhaal.....

    Ik heb eens een W XP 64BIT geërfd van iemand, lukte niet om die te installeren in die tijd, er waren voor sommige hardware gewoon geen drivers.
    W7 zal wel verder werken en CS5 ook, maar er komt een moment dat W7 niet meer op het WWW kan.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Windows 7, einde verhaal.....

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik heb eens een W XP 64BIT geërfd van iemand, lukte niet om die te installeren in die tijd, er waren voor sommige hardware gewoon geen drivers.
      W7 zal wel verder werken en CS5 ook, maar er komt een moment dat W7 niet meer op het WWW kan.
      Dat WWW verhaal deed al eens de ronde toen einde support voor W7 werd aangekondigd door MS, ik denk dat dit een broodje aap wordt. Waarom net W7 en niet al d andere versies waarvoor einde support werd aangegeven?

      Comment


      • #18
        Re: Windows 7, einde verhaal.....

        Uiteindelijk kan je niet anders dan meegaan met de stroom. Ben dan maar aan het uitkijken naar een nieuw systeem, ik heb inmiddels al een bestemming voor de WIn7 PC, ik kan hem daardoor ook van het net afhalen. Het is niet anders.

        M V G

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #19
          Re: Windows 7, einde verhaal.....

          Kan u die oude windows7 machine niet virtualiseren in een Hyper-V VM en dan draaien onder windows 10? Misschien werkt dat wel - het hangt wel af van wat die software vereist qua toegangen tot de hardware - bij de ene software gaat dat goed, maar zaken zoals muziek en videocapturing - kan dat serieuze miserie geven. Nu testen kost niet veel - behalve tijd en geduld.

          Comment


          • #20
            Re: Windows 7, einde verhaal.....

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Kan u die oude windows7 machine niet virtualiseren in een Hyper-V VM en dan draaien onder windows 10? Misschien werkt dat wel - het hangt wel af van wat die software vereist qua toegangen tot de hardware - bij de ene software gaat dat goed, maar zaken zoals muziek en videocapturing - kan dat serieuze miserie geven. Nu testen kost niet veel - behalve tijd en geduld.

            Ivo,

            je zal wel gelijk hebben, dit zal mogelijks wel werken, maar ik zou niet weten hoe ik daar moet aan beginnen en ik ga het liever niet verder uitzoeken. Toch bedankt voor de input. Ik ga gewoon voor een nieuwe PC, de Win 7 ga ik voor andere doeleinden gebruiken.

            M V G

            Eugène.
            BD1766BE

            Comment


            • #21
              Re: Windows 7, einde verhaal.....

              Virtualisering is enkel een oplossing op de originele pc als de nieuwe host OS drivers heeft voor de hardware in bijzonder de grafische kaart. De virtuele PC heeft generische videodrivers en je kan dan wel performantie verliezen in bijv PS5 want die valt dan terug op drivers voor die zelfde generische videokaart. Dus de volle kracht van de videokaart zal je waarschijnlijk niet meer kunnen gebruiken.

              Zoals eerder al aangegeven, isoleer de win7 PC van internet door de PC een vast adres te geven en dit adres te blokkeren voor extern verkeer op de router. Op een Telenet of Proximus router heeft dat wel meer voeten in de aarde dan bijv. Op een fritzbox zoals hoger beschreven.

              Volledig virusvrij ben je dan nog niet. Als een van de andere toestellen een wormvirus binnenkrijgt, dan zal je Windows 7 ook aangevallen worden.


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
              EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
              EOS 10 Glas 28-105 70-210

              Comment


              • #22
                Re: Windows 7, einde verhaal.....

                Toch wel - je kan gewoon in uw virtuele machine geen netwerkkaart voorzien - en als je de isolatie compleet maakt, geen clipboard enz... dan kan dat perfect werken.
                Uw GPU kan in sommige gevallen toch gebruikt worden (vmware heeft zo opties in betalende versies).
                We drijven het dan ver - maar om maar aan te geven dat als je je er wil op toeleggen het een oplossing KAN zijn (ik zeg niet dat het altijd de oplossing is).

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 7, einde verhaal.....

                  Voor minder dan €25,00 is een Windows 10 Home te koop in de De Standaard Shop.
                  Als je hardware draaide onder Win 7 is het goed mogelijk dat alles werkt onder Win 10.
                  en dan nog dit: https://www.gratissoftwaresite.nl/up...l-januari-2017
                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X