Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto kleuren aanpassen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto kleuren aanpassen

    Beste allen

    Ik ken nog niet veel van fotografie (zoniet niets ;-)). Maar op mijn GSM staat photoshop express. Ik heb daarmee een foto bewerkt (filter herfst) maar ik merk dat dit toch de kwaliteit van de foto achteruit doet gaan. Of ben ik mis?

    Ik zou graag de foto bewerken zoals in photoshop express maar dan zonder kwaliteitsverlies. De foto zal worden vergroot en opgehangen bij mijn ouders thuis.

    Ik heb geen photoshop (wel ergens op een oude laptop die bijna de geest geeft) maar wel gimp. Ik weet niet of ik daar ook iets mee kan?

    Ik wou hier de afbeeldingen toevoegen maar zie niet hoe ik dat moet doen.

    Bedankt

  • #2
    Re: Foto kleuren aanpassen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sdr Bekijk bericht
    Beste allen

    Ik ken nog niet veel van fotografie (zoniet niets ;-)). Maar op mijn GSM staat photoshop express. Ik heb daarmee een foto bewerkt (filter herfst) maar ik merk dat dit toch de kwaliteit van de foto achteruit doet gaan. Of ben ik mis?

    Ik zou graag de foto bewerken zoals in photoshop express maar dan zonder kwaliteitsverlies. De foto zal worden vergroot en opgehangen bij mijn ouders thuis.

    Ik heb geen photoshop (wel ergens op een oude laptop die bijna de geest geeft) maar wel gimp. Ik weet niet of ik daar ook iets mee kan?

    Ik wou hier de afbeeldingen toevoegen maar zie niet hoe ik dat moet doen.

    Bedankt
    Kleuren op een beeldscherm (aRGB bv) en druk (CYMK) zijn twee totaal verschillende werelden.
    Voor een perfecte kleur weergave dien je
    • een gekalibreerd scherm te hebben
    • een correct printer profiel
    • software (bv PS of LR) om softproofing te doen.


    Er zijn oneindig veel webpages, videos en boeken over dit thema uitgegeven.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Foto kleuren aanpassen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sdr Bekijk bericht

      Ik zou graag de foto bewerken zoals in photoshop express maar dan zonder kwaliteitsverlies.
      Kijk eens in Photoshop Express bij voorkeuren, instelling voor delen, afmetingen wijzigen of dit op origineel staat en zet dan je JPEG-kwaliteit op maximum (100%). Dan krijg je een outputfile zonder kwaliteitsvermindering.

      Comment


      • #4
        Re: Foto kleuren aanpassen

        Als het een foto is die gemaakt is met de gsm moet je er uiteraard ook niet het beste van verwachten op groot formaat

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Foto kleuren aanpassen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Als het een foto is die gemaakt is met de gsm moet je er uiteraard ook niet het beste van verwachten op groot formaat

          grts
          Sieg
          Bedankt. Het is een foto gemaakt door een professioneel toestel die ik dan doorgestuurd heb via mail en zo op mijn gsm heb bewerkt.

          Comment


          • #6
            Re: Foto kleuren aanpassen

            Bedankt. Het stond idd niet op maximum. Nu wel

            Comment


            • #7
              Re: Foto kleuren aanpassen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sdr Bekijk bericht
              Bedankt. Het is een foto gemaakt door een professioneel toestel die ik dan doorgestuurd heb via mail en zo op mijn gsm heb bewerkt.
              Dan is het al gecomprimeerd geweest om door te sturen naar je gsm ?
              Anders gewoon met het originele bestand aan het werk gaan op je laptop, zal een beter resultaat geven vermoed ik

              ps hier kan je zien en testen hoe je een foto kan plaatsen op dit forum https://forum.belgiumdigital.com/f14...um-507792.html

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto kleuren aanpassen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Dan is het al gecomprimeerd geweest om door te sturen naar je gsm ?
                Anders gewoon met het originele bestand aan het werk gaan op je laptop, zal een beter resultaat geven vermoed ik

                ps hier kan je zien en testen hoe je een foto kan plaatsen op dit forum https://forum.belgiumdigital.com/f14...um-507792.html

                grts
                Sieg
                Waarom zou het gecomprimeerd zijn via mail? Ik heb niets gecomprimeerd om het door te sturen naar de gsm. Maar op de laptop kan ik toch geen photoshop express toepassen?

                Comment


                • #9
                  Re: Foto kleuren aanpassen

                  Photoshop Express kan gebruikt worden via pc, mobielapparaat en surface Hub. Kijk eens in de Microsoft store.

                  Comment

                  Working...
                  X