Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500px gebruikers opgepast - aanpassing licentievoorwaarden!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 500px gebruikers opgepast - aanpassing licentievoorwaarden!

500px past blijkbaar z'n voorwaarden aan - en zelf denk ik dat die ongewenst zijn.
    Indertijd heeft Microsoft dat met onedrive gedaan - en mijn reactie was die meteen op de zwarte lijst te plaatsen. (om zeker tijd zijn gebruik ik dus libre-office).
    500px ondergaat nu dus hetzelfde lot (entry 1852 op die lijst).

If you have an account and have uploaded images to 500px, you may want to dust off your password and take a peek, as the photo-sharing and licensing site has made significant updates to their Terms of Service. The latest update since being acquired by Visual China Group in February 2018 is causing some controversy in the community. Beno Saradzic did everyone a solid and actually read the updated Terms of Service to notice some really scary updates.

Wanneer een bedrijf zich gedraagd op een manier die u niet bevalt - moet je durven reageren als klant/gebruiker.
    Duidelijk wordt ook dat het gratis-verhaal op z'n einde loopt - men verdient niks meer met reclame - dat zit in handen van een paar grote spelers die de overheden maar niet onder controle kan krijgen/brengen.

Flickr smeekt om abbo's - deze willen geld verdienen met uw beelden - wie is de volgende?

Re: 500px gebruikers opgepast - aanpassing licentievoorwaarden!

??? .. een gekregen paard moet men niet in de bek kijken ? Zelfs bij Stevaert moest men op het eind van de rit toch de bus betalen

Comment

Ik zie daar ergens dat 500px een tijdje geleden is overgenomen door een Chinese groep, en die hebben een andere mening over auteursrechten.
      Volgens een heleboel Chinese bedrijven bestaat zoiets als auteursrechten helemaal niet, misschien is er zelfs geen woord voor in het Chinees.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik zie daar ergens dat 500px een tijdje geleden is overgenomen door een Chinese groep, en die hebben een andere mening over auteursrechten.
        Volgens een heleboel Chinese bedrijven bestaat zoiets als auteursrechten helemaal niet, misschien is er zelfs geen woord voor in het Chinees.
        het is de enigste site waar je beelden kan bekijken van fotograven over de ganse wereld, ik vind dat een verrijking hoe men op de andere kant van de wereld het zelfde onderwerp bekijkt.
        het is ook ideaal om inspiratie op te doen

Comment

D.B.D. dit kan men ook bij Flickr en met een jaarlijks niet onoverkomelijk bedrag denk ik kan deze blijven bestaan.
          Vriendelijke groeten van fotokijker.
          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
          https://vanmeulder.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als dat zo is dan zou dat inderdaad erge gevolgen kunnen hebben voor elke fotograaf die daar iets staan heeft
            Ik weet uit ondervinding inderdaad dat chinezen auteursrechten aan hun laars lappen spijtig genoeg
            Zou best kunnen dat ze daar niet eens een woord voor hebben als je ziet hoe ze alles namaken

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Youtube heeft ondertussen ook z'n licentievoorwaarden aangepast - om aan de copyright-wetgevingen te kunnen voldoen. Takedowns worden nu nog eenvoudiger (en begin maar 's tegen ontrechte claims in te gaan...).
              Gratis heeft altijd een prijs, helaas.

Comment

Working...
              X