Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto website, welke software?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto website, welke software?

Allen,

ik ben weeral zeer lang met de chatdienst van one.com aan het 'praten' geweest, ik kom geen stap verder. Screenshots gestuurd, zij begrijpen ook niet goed wat er gebeurt. Ik ben al overgegaan naar Firefox, was nog erger, daar kreeg ik enkel een blanco scherm. Zelfs het configuratiescherm van one.com ging niet open. Telkens moet ik van zowel Chrome als Firefox de cache leegmaken, dat is onbegonnen werk, hier moet iets anders aan de gang zijn, wat we niet zien.

Ik kreeg af en toe zelfs forbidden access toestanden, links die afgeblokt werden, ik kom echt geen stap verder. Mijn PC is beschermd door Kaspersky, ik vermoed dat er daar ergsn een blokker is geinstalleerd, wie zal het zeggen.

Wie heeft een idee?

M V G

Eugène.
    BD1766BE

Comment

Smug-smug wil duidelijk geen verlies meer maken met Flickr - en vraagt dus dat men betaalt, of dat men anders...

https://tweakers.net/nieuws/161400/f...te-houden.html

Het is wat het is.

Comment

Ik ben een heel tevreden gebruiker van Smugmug. Sedert enkele maanden kan ik niet meer foto's uploaden in Safari, dus doe ik het vlotjes en snel in Google Chrome.
        http://www.paulvanrooy.be

Comment

Je kan ook zenfolio.com eens bekijken.
          Zelf gebruik ik deze al verschillende jaren. Dit is gelijkaardig aan smugmug, maar na vergelijk kom ik altijd terug bij zenfolio.

Comment

Aan een eigen website ben je elk jaar ook geld kwijt, en daar zit je dan helemaal alleen ...
            Ik zie toch veel private fotowebsites die er mee ophouden.
            Dat Flickr betalend zou worden zat er aan te komen, maar daar heb je nog wat interactie.

Comment

Ik heb al jaren een website bij One. Ik ben er altijd zeer tevreden geweest maar.....
              Sinds ze hun websitebuilder geupdated hebben trekt het op niks meer. Erger nog ze snappen zelfs het probleem niet.
              Het zijn een stelleke amateurs . De foto's in de galerij worden nu gedownsized en dan worden ze nog eens getoond op een formaat passend voor uw scherm.
              1024px langste zijde en 500kb grootte moet 1024px en 500kb blijven. Daar hoeven zij niets aan te veranderen.
              Ook vinden ze het niet nodig dat de exif gegevens meegenomen worden. Ze wisten zelfs niet wat een exif was.

Ik ga veranderen maar weet niet hoe.
              Op mijn site staan +2000beelden.
              Dat wordt een hele klus.

Ik volg deze topic mee.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Ik ga veranderen maar weet niet hoe.
                Op mijn site staan +2000beelden.
                Dat wordt een hele klus.
                Johan
                Dat is ook mijn probleem Johan, al gebruik ik een ander systeem om mijn beelden te laten zien in de pagina's
                Ik zou ook graag overstappen maar het aantal beelden houd mij tegen, zou een huzarenwerkje worden.
                Tevens zijn de laatst geplaatste opnames op mijn site daterend van 2017 omdat ik van toen al met het idee zit om iets anders te hebben van site.
                Jij hebt dan nog het geluk dat je vrouw er veel van kent, voor mij is dat allemaal latijn, zelfs nog erger dan latijn

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Is er iemand eventueel bekend met bepaalde php scripts/teplates die je zelf kan installeren op een hosting meer specifiek voor fotografie doeleinden?
                  Ik vind wordpress en joomla een rommeltje en bijzonder omslachtig voor welk resultaat je maar kan bekomen.

Comment

Ik volg dit me belangstelling, omdat ikzelf een blog heb via Wordpress, maar ik vind dat ook niet zo gebruiksvriendelijk. Ik had iemand die mij af en toe de weg toonde, maar nu ben ik op mijzelf aangewezen, en dat is moeilijker, waardoor je meer en meer gaat uitstellen, tot je het helemaal niet meer kent. Een systeem dat eenvoudig te gebruiken is, zou inderdaad welkom zijn.

Comment

Allen,

Deze quote van Johan G, kan ik alleen maar beamen:

Sinds ze hun websitebuilder geupdated hebben trekt het op niks meer. Erger nog ze snappen zelfs het probleem niet.

Ik had vroeger ook al een fotowebsite op one.com, dat samenstellen ging toen vanzelf. Ze hebben hun systeem ooit veranderd, hoe precies weet ik niet meer, maar inderdaad, Johan, het lijkt nergens meer op, ik heb de laatste dagen een vijftal keer vaak uitvoerig gechat met verschillende mensen van one.com, kreeg verschillende tegenstrijdige 'oplossingen' en ik sta zoveel dagen later nog even ver, het is te zeggen, nergens. Ik ben blij dat iemand als Johan hier dezelfde vaststelling heeft gedaan als ik, want op het laatste begon ik al aan mezelf te twijfelen. Ik ben geen professioneel IT-er, maar kan toch wel ietwat uit de voeten met informatika.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn, om een 'boomstruktuur' systeem aan te maken, met hoofd, sub en sub-subfolders, dat spreekt toch voor zich. Maar om dat te verwezenlijken, bij hun, ga er maar aan staan. Gisteravond heb ik nog getracht om met hun file manager een 'boom' struktuur op te zetten, dat werkt wel, maar je kan geen werkende 'links' maken, vanuit de (sub)mappen. Heb hierover met hun gechat, dat kon inderdaad niet. Merkwaardig is ook dat de Nederlandstalige helpdesk je al direct doorverwijst naar Piwigro, dus ze zullen wel weten waar het probleem zit. Eén van de medewerkers schreef me doodgewoon, al van bij de aanvang van de chat, dat one.com niet kon, wat ik beoogde.

Ik vervolg dit verhaal zeker, als er nog mensen zijn die ervaringen hebben, graag info, want blijkbaar ben ik niet alleen met dit probleem.

M V G

Eugène.

Volledigheidshalve voeg ik er wel aan toe dat ze me altijd hebben willen helpen, nooit werd ik afgescheept en vaak hebben ze me printscreens gestuurd, die dan tegelijkertijd naast de kwestie antwoordden, maar goed.

Ik ga dus zeer waarschijnlijk naar Smugmug,althans dat ga ik nu uitproberen en dan zien we wel verder.
                      BD1766BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Is er iemand eventueel bekend met bepaalde php scripts/teplates die je zelf kan installeren op een hosting meer specifiek voor fotografie doeleinden?
                        Ik vind wordpress en joomla een rommeltje en bijzonder omslachtig voor welk resultaat je maar kan bekomen.

Met wat ik tot hiertoe van Smugmug heb gezien en gelezen, gaat mijn voorkeur momenteel, eerder naar dit systeem.
                        BD1766BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mannes Bekijk bericht
                          Je kan ook zenfolio.com eens bekijken.
                          Zelf gebruik ik deze al verschillende jaren. Dit is gelijkaardig aan smugmug, maar na vergelijk kom ik altijd terug bij zenfolio.

Terwijl je op internet het tegenovergestelde leest.
                          BD1766BE

Comment

Heb ooit Smugmug en Zenfolio vergeleken.
                            Voor mij (opinie en dus persoonlijk) kwam Smugmug er het beste uit. Uploader in LR en in ON1 PR 2020 dat ik nu gebruik. Na zoveel jaar gebruik ik het nog.
                            Er is een leercurve, dat klopt, maar op youtube staan wel wat goeie instructiefilmpjes.

Schiet maar als je vragen hebt.
                            ...leeg...

Comment

Zouden er geen mensen zijn die écht kennis van zaken hebben en bereid zijn om een soort 'gebruiksaanwijzing' te schrijven voor leken in dat vak, zodat we op een gemakkelijke manier aan de slag kunnen met de bestaande 'open' media ? Het moet toch kunnen, je ziet overal websites van fotografen, ook van amateurs, die best goed ineen steken. Tenzij die ontworpen zijn, tegen betaling allicht, door professionals die daar hun kost mee verdienen....

Comment

Er zijn bedijfjes bvb. in Indië waar ze, weliswaar tegen redelijke betaling, een website maken volledig op jouw instructies.

Vroeger gebruikte ik JAlbum, maar dat is ook betalend geworden. Was wel handig en supersnel, met vele kant en klare modellen.
                                Ik spreek over 5 minuten werk voor een nieuwe website.

Dpaul
                                DPaul - A.FIAP
                                D810, nikkors and other stuff

Comment

Working...
                                X