Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto website, welke software?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Foto website, welke software?

    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Op die mobiele schermen maakt het echt niet zoveel uit hoor.
    Dan vraag ik mij af waarom we zoveel geld uitgeven aan dure camera's en lenzen.

    Johan

    Comment


    • #47
      Re: Foto website, welke software?

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Is perfect mogelijk.

      Ofwel via de filemanager in het Control Panel van je site.
      Ofwel met een FTP client (bvb Filezilla).

      Ik heb al mijn beelden in een folder structuur onder de directory "onewebmedia". Deze zou jij ook moeten hebben.
      Steven,

      ik heb je hierover een PM gestuurd.

      M V G

      Eugène.
      BD1766BE

      Comment


      • #48
        Re: Foto website, welke software?

        Een degelijke fotowebsite op poten zetten en daarbovenop deze kwalitatief laten overkomen, blijkt dus niet zo simpel. Als inderdaad die beelden dan ook nog eens door de software / provider minder kwalitatief worden weergegeven, dan onze beelden eigenlijk zijn, wat kunnen we dan daar weeral aan verhelpen?

        In elk geval waag ik me opnieuw, zoals ik al enkele jaren geleden deed, aan Dreamweaver, uiteindelijk heb ik daar de officiële versie van, heb daar al in het verlden al één en ander van opgestoken, het vergt enkel wat geduld, oefening, tijd en enkele you tube filmpjes hoop ik, om tot een resultaat te komen. Naar Smugmug kan ik altijd nog overschakelen, mocht het niet anders lukken. In Dreamweaver staat mijn workflow nog altijd ingesteld, dat is al wat tijd gewonnen.

        Wordt vervolgd.

        M V G

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #49
          Re: Foto website, welke software?

          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
          Een degelijke fotowebsite op poten zetten en daarbovenop deze kwalitatief laten overkomen, blijkt dus niet zo simpel. Als inderdaad die beelden dan ook nog eens door de software / provider minder kwalitatief worden weergegeven, dan onze beelden eigenlijk zijn, wat kunnen we dan daar weeral aan verhelpen?

          In elk geval waag ik me opnieuw, zoals ik al enkele jaren geleden deed, aan Dreamweaver, uiteindelijk heb ik daar de officiële versie van, heb daar al in het verlden al één en ander van opgestoken, het vergt enkel wat geduld, oefening, tijd en enkele you tube filmpjes hoop ik, om tot een resultaat te komen. Naar Smugmug kan ik altijd nog overschakelen, mocht het niet anders lukken. In Dreamweaver staat mijn workflow nog altijd ingesteld, dat is al wat tijd gewonnen.

          Wordt vervolgd.

          M V G

          Eugène.
          Eugène, kijk eens naar backlight van The Turning Gate: http://theturninggate.net
          Ik heb er mijn website (stevenlefebrefotografie.be) mee gemaakt en ben heel tevreden over het gemak om de website op te stellen en te onderhouden. Foto's opladen via Lightroom is piece of cake :-)
          Grtz,
          steven
          Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

          Comment


          • #50
            Re: Foto website, welke software?

            Oorspronkelijk geplaatst door Leuvenaar230 Bekijk bericht
            Eugène, kijk eens naar backlight van The Turning Gate: http://theturninggate.net
            Ik heb er mijn website (stevenlefebrefotografie.be) mee gemaakt en ben heel tevreden over het gemak om de website op te stellen en te onderhouden. Foto's opladen via Lightroom is piece of cake :-)
            Grtz,
            steven
            Steven,

            goeiedag.

            Ik zal hier zeker rekening mee houden, vind je site ook wel goed functioneren. Momenteel ga ik eerst mijn eigen site verder afwerken met het systeem van one.com, uiteindelijk werkt dat niet slecht, maar de volgende versie van mijn site moet wel moderner ogen. Heb ondertussen ook Smugmug getest, werkt ook aangenaam. En ook een plug-in in LR.

            M V G

            Eugène.
            BD1766BE

            Comment


            • #51
              Re: Foto website, welke software?

              Om de ellende van one.com te omzeilen hebben we een heel nieuwe website gebouwd.
              Het was een hele klus maar ik ben nu wel blij dat de site eens in een nieuw jasje zit.
              Heel veel dank aan mijn vrouwtje voor de hulp.

              Wat vinden jullie ?



              Mvg
              Johan

              Comment


              • #52
                Re: Foto website, welke software?

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Om de ellende van one.com te omzeilen hebben we een heel nieuwe website gebouwd.
                Het was een hele klus maar ik ben nu wel blij dat de site eens in een nieuw jasje zit.
                Heel veel dank aan mijn vrouwtje voor de hulp.

                Wat vinden jullie ?



                Mvg
                Johan
                Heel mooi Johan, zit in een modern jasje en ziet er goed uit
                Ben zelf ook al even bezig aan een nieuw uiterlijk van de website, trekt heel goed op die van jouw
                Wat me wel opvalt bij je opnames is dat de kleuren veel intenser zijn geworden en meer contrast hebben.
                Welke player heb je daarvoor gebruikt en ondersteund die wel je kleurprofielen ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #53
                  Re: Foto website, welke software?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Heel mooi Johan, zit in een modern jasje en ziet er goed uit
                  Ben zelf ook al even bezig aan een nieuw uiterlijk van de website, trekt heel goed op die van jouw
                  Wat me wel opvalt bij je opnames is dat de kleuren veel intenser zijn geworden en meer contrast hebben.
                  Welke player heb je daarvoor gebruikt en ondersteund die wel je kleurprofielen ?

                  grts
                  Sieg
                  Zeer goed gedaan, die nieuwe site !

                  De kleuren lijken me nu meer in lijn met wat je elders ziet, oa Flickr en zeker Juzaphoto bv.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Foto website, welke software?

                    Dag allen,

                    uiteindelijk heb ik het klaargespeeld om toch in one.com een website op te zetten, althans daar ben ik mee bezig. Nu we meer thuis moeten blijven kon ik daar ook wat tijd insteken, het was wat try en error werk maar ik ben op de goede weg. Vaak heb ik de chat van One.com gecontacteerd, maar ik kreeg raar of zelden een gepast antwoord, kennen die mensen de website builder van hun eigen bedrijf dan niet voldoende? Zowel in het Engels als op de Nederlandstalige chat kreeg ik zo goed als altijd een verkeerd antwoord.

                    Ik heb ook even, in een trial, gebruik gemaakt van Smugmug dat werkt nog beter en zeer duidelijk, maar ik wens aan mijn website niet teveel geld uit te geven, ik ben amateur, geen beroeps, vandaar dat ik twijfel, om met hun verder te gaan. De toekomst zal het uitwijzen.

                    Als de site volledig klaar is kom ik er hierop terug.

                    M V G

                    Eugène
                    BD1766BE

                    Comment

                    Working...
                    X