Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
copyright welke verhouding gebruiken op poster afdruk
Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk
Ik heb hier aan de muur een genummerde en getekende Jan Bosschaert poster hangen. Afmetingen kader zijn 70x50; handtekening buiten de tekening zelf.
Let niet op de (slechte) kwaliteit van de foto (veel reflectie en met iPad gemaakt). Het gaat om de verhoudingen.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van formaat poster en ruimte aan kader rand.
geen rand, ik zou vr een 75/50, 90/60of 60/60 willen gaan.
heb een penseel met m'n naam dus die px kan ik aanpassen
Heb nu zelf ff zitten tellen en idee bedacht
poster is 76 cm formaat van drukker (8976px) , dus 8976 /76 = 118 px/cm dus als ik m'n naam ongeveer 2 cm wil vermenigvuldig ik deze met 2 . Zo kan ik eruit komen denk ik ?
Ik moet dan wel m'n foto in PS op 100 % zetten denk ik ?
Ik heb hier aan de muur een genummerde en getekende Jan Bosschaert poster hangen. Afmetingen kader zijn 70x50; handtekening buiten de tekening zelf.
Let niet op de (slechte) kwaliteit van de foto (veel reflectie en met iPad gemaakt). Het gaat om de verhoudingen. https://i.imgur.com/sDeuGXC.jpg
Les, bedankt, mag vr mij nog kleiner.
gebruikt geen rand, ik zou vr een 75/50, 90/60of 60/60 willen gaan.
heb een penseel met m'n naam dus die px kan ik aanpassen
Heb nu zelf ff zitten tellen en idee bedacht
poster is 76 cm formaat van drukker (8976px) , dus 8976 /76 = 118 px/cm dus als ik m'n naam ongeveer 2 cm wil vermenigvuldig ik deze met 2 . Zo kan ik eruit komen denk ik ?
Ik moet dan wel m'n foto in PS op 100 % zetten denk ik ?
Re: copyright welke verhoduing gebruiken op poster afdruk
Dat lijkt me idd goed geredeneerd. Op mijn poster is naast de handtekening van Jan Bosschaert tevens de nummering (88/300). Die zijn allebei goed leesbaar. Links staat er nog gedrukte tekst, en die is echt te klein om op een normale afstand te kunnen lezen. Dan moet ik er echt met m'n neus op zitten!
Maar als jij geen witte rand gebruikt, mag jouw handtekening (op de foto zelf dus) niet storen.
Dat lijkt me idd goed geredeneerd. Op mijn poster is naast de handtekening van Jan Bosschaert tevens de nummering (88/300). Die zijn allebei goed leesbaar. Links staat er nog gedrukte tekst, en die is echt te klein om op een normale afstand te kunnen lezen. Dan moet ik er echt met m'n neus op zitten!
Maar als jij geen witte rand gebruikt, mag jouw handtekening (op de foto zelf dus) niet storen.
ga het maar eens proberen en hopen dat de afdruk ok is.
Daarom dat het ik het niet groot wil omdat er geen witte rand komt, maar toch ergens een initialen erop wil.
Comment