Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Holle letters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Holle letters

Hallo eenieder van u,

Kan iemand me even helpen hoe je in Photoshop "holle" letters kan typen ?
    De letter dus niet vullen met een kleur, maar alleen de randen van de letters mogen zichtbaar zijn.

Hoop dat dit wat duidelijk is ?

Alvast erg hartelijk dank voor de hulp,

Kodaksken.
    Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

Re: Holle letters

Ik doe het meestal op de volgende manier.
    1. Neem "masker voor horizontale tekst"
    2. Typ je tekst
    3. kies voor "bewerken" - "omlijnen", neem daar de gewenste pixeldikte en kleur.
    Er bestaan misschien betere en simpelere manieren maar die hoor ik dan graag van iemand anders
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Bedoel je dit :

Laat maar iets weten.
      MVG
      MINHO

Comment

@minho : fantastisch, zou je dat een kunnen uitleggen, kan ik het ook eens proberen.
        freyake

Comment

gebruik stroke in het effecten-menu (onderaan layers-palet)

zet fill van letters op nul.
          voila, klaar.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

@tom : ik heb het geprobeerd, maar ik weet niet waar ik in fill de letters op nul moet zetten, hieronder het voorbeeld.

Zou je me kunnen helpen?freyake

Comment

Zet gewoon in je layer palette de "fill" van je lettertype op 0% (of neem een neutrale kleur zoals wit of grijs en zet de fill op bvb 20% om een transparant effect te bekomen!)

De rand kan je creëeren door te spelen met de "stroke" en "bevel/emboss" effecten toe te passen!
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

@Aragorn : Bedankt voor je uitleg, ik het de letters hol gekregen.
                Maar ik zou ook eens willen weten hoe Minho die sructuur erin heeft gekregen? Vind ik heel mooi, de structuur van de achtergrond door de letters en toch nog goed leesbaar.
                freyake

Comment

Dat gaat heel eenvoudig hoor:

als je tekst toevoegd maakt Photoshop hier automatisch een nieuw layer voor aan. Open dus je foto, voeg de tekst toe (deze komt op een nieuwe layer) vervolgens geef je je lettertype een "outline" en dan een "bevell/emboss"

Als je dan de fill naar 0% zet, komt automatisch de achterliggende foto er terug door, zodat je in dit geval de stenen door de tekst heen ziet.

Maw, de structuur zit niet in de letters zelf, deze zijn transparant, het is gewoon de achtergrond (foto) zelf die je erdoor ziet
                  Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Bedankt, het is gelukt, maar ik heb toch nog iets anders.
                    Ik heb bovenaan wit rond de letters en onderaan zwart.
                    Zie foto hieronder, bij Imho is dat niet?
                    Ik heb dus Bevel and Embross genomen dan, dan daar texture. Ik heb ook wel gradiënt genomen, was dat niet juist?
                    Hoe kan ik dit verhelpen?

freyake
                    Last edited by freyake; 4 oktober 2004, 17:04.

Comment

Oeps Freyake, 'k ben een beetje te laat met mijn explicatie.
                      Het is inderdaad zoals Aragorn zegt.
                      Je typt dus gewoon je tekst. Liefst een beetje groot letterype (toch groter dan "Hilde"). Wanneer je tekst ingetypt is klik je onderaan het lagenpalet op dat zwart rondje met een soortement "f " in. Dit is om een laagstijl toe te passen. Nu geef je de tekst een "gloed buiten". Moet echt niet veel zijn. Dan klik je ook "schuine kant en reliëf" aan.
                      Nu kan je (in het lagenpalet) "vul" op 0 schuiven. (Dit staat net onder "dekking")
                      Door de vulling op nul te slepen maak je dus de letters doorzichtig (vandaar dat het een wat fors lettertype moet zijn) en alleen de laagstijl blijft behouden. Als je met de tekst wat rondtolt over je beeld zie dus steeds de onderliggende achtergrond door de tekst heen.
                      Is dit voldoende? Zo niet, shoot

Comment

@Minho en Aragorn : Bedankt beide, door jullie hulp heb ik weeral iets bijgeleerd. Het is me gelukt
                        freyake

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freyake
                          @Minho en Aragorn : Bedankt beide, door jullie hulp heb ik weeral iets bijgeleerd. Het is me gelukt
                          freyake
                          Graag gedaan.
                          Misschien krijg ik ook eens wat reactie op mijn posts
                          Minho
                          Last edited by minho; 4 oktober 2004, 18:33.

Comment

@Minho : ik ben maar een amateurke op gebied van fotos en ik durf zelf mijn mening niet zeggen, ik sta nog in mijn kinderschoenen, wat fotografie betreft. Ik sta nog altijd versteld hoeveel mooie fotos hier verschijnen, maar kwestie van compo of scherpte of zo, daar heb ik geen zicht op, nog niet, het zal wel komen, hoe langer ik hier vertoef, hoe beter inzicht ik zal krijgen, met jullie hulp.
                            bedankt freyake

Comment

Hartelijk dank aan iedereen !
                              Ben erin geslaagd met de "Type Mask Tool" en nadien de "stroke"- functie.

Kodaksken.
                              Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

Comment

Working...
                              X