Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD-R of CR-RW

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik ben pas begonnen met ze op DVD te branden... 4,7 GB. Kan wat op. Ik weet niet of dit veiliger is als CD. Zeker veiliger als HD's.

fluk:

hou je er wel rekening mee dat, mocht het fout gaan met die dvd-schijf, je wel ineens 4,7GB aan data kwijt bent!
    Ik persoonlijk zou er dan iig voor kiezen om van elke dvd iig 2 exemplaren te hebben.

In every colour there's the light
    In every stone sleeps a crystal
    Remember the Shaman, when he used to say:
    "Man is the dream of the dolphin"

Comment

Dolphin, juist een DVD kan ook stuk bij een slechte behandeling...maar, daarom heb ik steeds van mijn NIET te MISSEN foto's een tweede DVD ! Sorry dat ik dit niet vermelde.

Comment

Dolphin, juist een DVD kan ook stuk bij een slechte behandeling...maar, daarom heb ik steeds van mijn NIET te MISSEN foto's een tweede DVD ! Sorry dat ik dit niet vermelde.

Juist, zeer wijs
        Ik ben automatiseerder en backups is een heel klein beetje mijn stokpaardje, vandaar

In every colour there's the light
        In every stone sleeps a crystal
        Remember the Shaman, when he used to say:
        "Man is the dream of the dolphin"

Comment

voor hetgeen CD-r's kosten gebruik ik nooit CD-RW's CD-R's zijn gemakkelijk en snel om de foto's terug op te halen, maar cd-r's zijn ook gevoelig voor krassen .. daarom laat ik de fotoreeksen ook op de HD staan, en als er bijna 20GB op staan, dan archiveer ik voor de zekerheid op mijn onstream 30GB tapedrive .. slechts 2MB/seconde .. maar dat kan automatisch nadat ik ben gaan slapen, en de PC zet zich automatisch uit nadat ie klaar is .. ik dacht dat ik op m'n onstream 50 jaar "shelf" betrouwbaarheid had... en tegen dan zullen ze wel een betere manier gevonden hebben om te archiveren ;o)

Comment

ik gebruik beide.

tijdelijk op cdrw zolang ze in de map "nieuwe fotos" zitten

en eens ze gecatalogeerd zijn en niet meer van plaats veranderen en ik er een cd mee kan vullen gaat er een cdtje naar het archief.

en ze blijven natuurlijk ook op HD staan. tegen dat deze HD vol is (30 GB) zijn die dingen zo goedkoop dat ik gewoon eentje bij steek.

www.vildaphoto.net

Comment

Working...
            X