Re: Beste pc voor fotobewerking (2019)
Hoever je daar in wil gaan is kwestie van persoonlijke smaak.
Zelf ben ik iemand dat graag kwaliteit heeft en bovengemiddelde prestaties verwacht maar nu ook niet extreem wil gaan.
Dan zit je natuurlijk ook in de bovengemiddelde prijsklasse.
Om de beste componenten te kiezen kan je misschien beter adviezen zoeken bij tweakers.net
Wat het samenstellen betreft zou ik adviseren hem te laten bouwen door een winkel. Er zit dan garantie op het totale systeem maar bijkomstig kan je ook het OS kopen als OEM en ben je er ook zeker van dat alles bij elkaar past.
Een zeer goede winkel hiervoor is Alternate.be
Op die site staat een tool waarmee je zelf je systeem kan samenstellen.
Wat zou ik persoonlijk nu kopen?
i7 intel CPU van de bovengemiddelde klasse.
32GIG ram
2x 256Gig SSD in raid 0 configuratie als systeemschijf
4TB extra schijf voor data.
Nvidea kaart in de prijsklasse +/- 250 euro.
Je merkt op dat ik niet veel extra schijfruimte voorzie in het systeem zelf. Dat is omdat ik data graag weg houd van mijn systeem en offline wil.
De reden is dat bij een wormaanval je data beter beschermd is.
Hoever je daar in wil gaan is kwestie van persoonlijke smaak.
Zelf ben ik iemand dat graag kwaliteit heeft en bovengemiddelde prestaties verwacht maar nu ook niet extreem wil gaan.
Dan zit je natuurlijk ook in de bovengemiddelde prijsklasse.
Om de beste componenten te kiezen kan je misschien beter adviezen zoeken bij tweakers.net
Wat het samenstellen betreft zou ik adviseren hem te laten bouwen door een winkel. Er zit dan garantie op het totale systeem maar bijkomstig kan je ook het OS kopen als OEM en ben je er ook zeker van dat alles bij elkaar past.
Een zeer goede winkel hiervoor is Alternate.be
Op die site staat een tool waarmee je zelf je systeem kan samenstellen.
Wat zou ik persoonlijk nu kopen?
i7 intel CPU van de bovengemiddelde klasse.
32GIG ram
2x 256Gig SSD in raid 0 configuratie als systeemschijf
4TB extra schijf voor data.
Nvidea kaart in de prijsklasse +/- 250 euro.
Je merkt op dat ik niet veel extra schijfruimte voorzie in het systeem zelf. Dat is omdat ik data graag weg houd van mijn systeem en offline wil.
De reden is dat bij een wormaanval je data beter beschermd is.
Comment