Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij een logo design

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij een logo design

Dag BD'ers,

IK heb me voor het goede doel eens begeven aan een logo-ontwerp
    ( Palliatieve zorg Leuven )

De voorontwerpen vielen in de smaak, en stukje bij beetje komen we tot het eindproduct ware het niet dat ik op een probleem stootte dat ik in al de jaren die ik in Photoshop al verstoef nog niet ben tegengekomen en dus richt ik m'n vraag tot jullie, want toegegeven ik lees nu al een paar weken dit forum en ben danig onder den indruk van de kennis/vakmanschap/originaliteit van de meeste mensen in dit forum.

Dit gezegd zijnde ziehier m'n vraag:

IK heb een test-ontwerp klaar en er rest me nog enkel het logo te " flatten " en in jepg om te zetten, maar eens geflattend vallen al m'n effecten wazig door elkaar en blijft er niets meer over van het eindresultaat.

IK heb de volgende dingen al geprobeerd:
    - merge images = no luck
    - indexted color = no luck
    -graysclae = no luck
    -alle locks geprobeerd ( bv; Pixels,transparent,position ect )
    -en als laatste natuurlijk flatten = no luck

en wat word er wazig wil je weten:

De ovale cirkels rond de tekening, net zoals den text.

Weetje = het is een zwart/wit logo.

Als er iemand enig idee heeft hoe ik dit probleem kan oplossen of zelf al heeft meegemaakt, ik ben één en al oor.

Alvast bedankt.

Greets Teejay.

Re: Hulp gevraagd bij een logo design

misschien kun je eens een voorbeeldje posten Teejay. nu snap ik niet goed wat je bedoelt.

maar meestal kun je beter een logo in een tekenprogramma ontwerpen (zoals vb adobe illustrator)

Comment

Dit kan het nog proberen als een laatste redt middel en als het logo niet zo groot hoeft te zijn: print screen zo nodig 9 delen op een groot scherm (van 1200x1600) en dat weer aan elkaar plakken dan heb je toch weer een plaat van ±3500 x ±4500
      Last edited by HV; 29 september 2004, 07:32.
      "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
      Member of Han Fan Clan
      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Teejay,

Ik ben zelf van Leuven, anders moet je eens langs komen, en zal ik je proberen te helpen.

Werner
        Canon 5D MkII+30D, EF70-200L, EF24-70L, EF50 1.4, EFS 10-22, Sigma 18-50 2.8, 580EX
        http://photo.wvesoft.com

Comment

ben weer dagen verder en heb met een maat die ook een verwoed photoshopper is verschillende opties doorgaan zoals " rasterise " in al z'n vormen en we zijn nog steeds niet verder gekomen.
          Ook alle blendings opties doorkeken, layers onder de loep genomen.
          No luck offcourse.

Dus ik denk dat ik wel eens op je aanbod wil ingaan Werner om langs te springen bij jouw thuis, dat is natuurlijk als je me je addy geeft natuurlijk.
          Waarvoor mijn dank uiteraard.

btw: als er iemand een free shareware screensnaper progje weet, wil ik gerust een snapshot van het logo nemen en hier posten zodoende dat iedereen een idee krijgt waar ik het in godsnaam over heb lol.

Alvast bedankt BD'ers.

Comment

Heb je al een keer geprobeerd om een nieuwe laag aan te maken bovenop al je andere lagen en dan met de option-toets* ingedrukt "merge visible" uit het lagenpallet te kiezen? Je voegt dan normaal gezien exact wat je ziet samen in 1 laag. Als de "flatten image" niet lukt, dan betwijfel ik of dit wel gaat lukken, maar je kan het maar proberen hé.

* voor PC zam dat de alt-toets zijn denk ik.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Heb het geprobeerd vicberger.....

No luck bud, maar toch bedankt voor de optie,
              zoals je zei " je weet maar nooit "

P.S: heeft iemand een free snapshot progje in de lade lol?

Comment

hoi, ik heb hier wel een progje zitten voor een schermfotoke;
                het heet screenhunter
                'k kan het je gerust doormailen ong 1,5 mb

( MOD: gebruik van iligale software is verboden en derhalve is het niet gewenst dat deze via BD wordt uitgewisseld )

groetjes
                Alex
                Last edited by NoNex; 3 oktober 2004, 21:35.
                Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

Comment

thnx a Million Bromista

émail = virtualtigers@pandora.be

Huuh, neemt het goed kwaliteit snapshots?
                  ik weet het, je mag nooit een gegeven paard in de muil kijken lol,
                  maar toch....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bromista
                    P.S: heeft iemand een free snapshot progje in de lade lol?
                    Kan je niet gewoon printscreen doen.

Last edited by HV; 3 oktober 2004, 15:01.
                    Member of Han Fan Clan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
                      ben weer dagen verder en heb met een maat die ook een verwoed photoshopper is verschillende opties doorgaan zoals " rasterise " in al z'n vormen en we zijn nog steeds niet verder gekomen.
                      Ook alle blendings opties doorkeken, layers onder de loep genomen.
                      No luck offcourse.

Dus ik denk dat ik wel eens op je aanbod wil ingaan Werner om langs te springen bij jouw thuis, dat is natuurlijk als je me je addy geeft natuurlijk.
                      Waarvoor mijn dank uiteraard.

btw: als er iemand een free shareware screensnaper progje weet, wil ik gerust een snapshot van het logo nemen en hier posten zodoende dat iedereen een idee krijgt waar ik het in godsnaam over heb lol.

Alvast bedankt BD'ers.
                      Waarom zo moeilijk doen met al die software spullen als 2 toetsjes in Windows je die functie zo cadeau doen.

[ALT]+[PRT SCR], maak een nieuwe image in Photoshop (of whatever), en klik op plakken. (Nadat je de kopie op het klembord hebt geplaatst gaat Photoshop automatisch de juiste afmetingen toekennen als je op "New" klikt, daar hoef je dus geen zorgen over te maken)
                      Voila, een instant copie van je actieve venster.

Met CTRL+PRT SCR kan je het volledige scherm kopieren.

Hans (HV) methode is inderdaad ook wel bruikbaar, alhoewel ik persoonlijk een flatbed scanner zou gebruiken, zo'n kopie masjien is toch maar grijs he

Heb je al eens geprobeerd selectief lagen samen te voegen ipv een volledige flatten image?

Heb je al eens geprobeerd

Comment

Weer iets bijgeleerd.
                        Bedankt Spacemanbow, van deze optie wist ik niets af....
                        grave gewoon en inderdaad het werkt, gewoon effe CTRL+PRT SCR
                        en hopla volledig screen gecopierd.

Ben een bleuke op dit forum, mor begin me er meer
                        en meer thuis in te voelen BD'ers.

en ja Spacemanbow, ik heb selectief de lagen samengevoegd om te zien of dat iets veranderde aan de zaak.
                        ( dit haalde ik ook aan in mijn vorige post " Ook alle blendings opties doorkeken, layers onder de loep genomen.No luck offcourse "

Maar ik geef het niet op.

P.S: HV, you kill me man. hilarisch gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
                          Met CTRL+PRT SCR kan je het volledige scherm kopieren.

Han (HV) methode is inderdaad ook wel bruikbaar, alhoewel ik persoonlijk een flatbed scanner zou gebruiken, zo'n kopie masjien is toch maar grijs he

Laat ik nu denken dat iedereen dat toetsje kende

Vandaar ik het in de eerste tip vermelde en in de tweede er een grapje over maakte, dus ik zal een cursus beter lezen gaan volgen.
                          Member of Han Fan Clan

Comment

logo's maken doet men niet in photoshop, maar in een vector-pakket...
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Tom,

In jouw overtuiging heb je best gelijk dat je moet werken in een vector-pakket voor een Logo-design, maar ik heb enkel photoshop en ben daar al jaren mee bezig en heb eigenlijk geen zin om een geheel nieuw programma te leren, als ik bedenk hoe moeilijk ik het had destijds met photoshop.
                              ( en nu soms nog lol )
                              Maar door stug vol te houden en met hulp van maten die meer ervaring hadden overwon ik elk obstakel dat ik tegenkwam.

Ik ga hier een maat quoten die een expert is op Photoshop en waar ik oprecht in geloof; " The mind is the Limit "

Ik heb nog zoveel bij te leren aangaande Photoshop CS
                              ( en z'n vorige edities ) en ik beken,
                              Ik ben eraan verslaafd hehehe.

Comment

Working...
                              X