Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW in Photoshop fletse kleuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: RAW in Photoshop fletse kleuren

    Oorspronkelijk geplaatst door Fsf Bekijk bericht
    Eduardo, ik importeer de foto uit Lightroom CC (gebruik ik op mijn laptop / cloud) naar mijn iMac (Lightroom Classic CC). Ik was in de veronderstelling dat hij het .xmp bestand dan ook meenam. Dit omdat alle instellingen die ik gemaakt heb op mijn laptop ook zichtbaar zijn in de instellingen op mijn iMac (Crop / belichting enz.). De foto die ik binnen heb gehaald is gecropt, alleen de rest van het beeld ziet er uit alsof hij nog volledig 'RAW' is. Ik ben inmiddels op zoek gegaan naar dat .xmp bestand maar realiseer mij nu dat dat bestand waarschijnlijk in de cloud staat.... . Mogelijk doe ik iets verkeerd bij het importeren. Ik blijf een oplossing zoeken. Mocht iemand die hebben dan houd ik mij aanbevolen
    Wat niet klopt in dit verhaal is dat je wel alle gemaakt wijzigingen (belichting e.d.) in jouw instellingen terug ziet maar de foto qua beeld ongewijzigd is. Want als je het xmp bestand niet bij de RAW mee Download en/of in dezelfde map hebt staan dan zullen alle parameters weer op 0 moeten staan.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #17
      Re: RAW in Photoshop fletse kleuren

      De juiste werkwijze is om vanuit LR te kiezen voor Foto -> bewerken in Adobe Photoshop

      Na bewerkingen te hebben uitgevoerd in Ps klik je gewoon op Save (niet Save-as).
      De foto verschijnt met PS bewerkingen terug in LR (als PSD file naast de originele foto).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment

      Working...
      X